نوری مالکی: عاملان توطئه را شناسایی کرده‌ایم

نوری مالکی: عاملان توطئه را شناسایی کرده‌ایم
چهارشنبه 18 تير 1393 - 21:51

نخست وزیر عراق از شناسایی عاملان داخلی و خارجی توطئۀ بر ضد عراق خبر داد و تاکید کرد: تا پاکسازی آخرین نقطه از سرزمین عراق، از پا نمی‌نشینیم.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نوری مالکی" ظهر چهارشنبه در سخنرانی هفتگی خود گفت: وحدت عراق، هدفی است که کوتاه آمدن از آن محال است و حاکمیت عراق، امری است که هیچ طرفی حق تعرض به آن را ندارد.

وی آن چه بر سر عراق آمد را "زیانی سودمند" خواند که به تحریک هوشیاری منجر شد و توجه کسانی که دیدگاه های غیر شفاف داشتند را جلب کرد.

نخست وزیر عراق در ادامه گفت: آن چه اتفاق افتاد، تعیین کننده بود و هیچ توجیهی باقی نگذاشت و دیگر هیچ کس نمی تواند برای ندیدن واقعیت، سر زیر برف کند.

وی تاکید کرد: شرایط کنونی، اتخاذ موضعی قاطع و استوار برای بازگرداندن وضع به شرایط پیش از بحران را می طلبد.

نوری مالکی با بیان این که "در خصوص توطئه گران، همدستان و بزدلان، دیگر موضوعی بر مردم عراق پوشیده نیست"، خاطر نشان کرد: کُنشگران داخلی و خارجی توطئه و فریبی که در عراق اتفاق افتاد را مشخص کرده ایم و هیچ مکر و توطئه ای را بی بازخواست نخواهیم گذاشت.

وی افزود: ارتشمان که آسیب دیده بود، پس از چیره شدن بر بسیاری از مناطق، بار دیگر ابتکار عمل را به دست گرفته و تا پاکسازی آخرین نقطه از سرزمین عراق، متوقف نخواهیم شد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: وحدت ملی، میان طرف ها حاکم شد و تنها تنی چند از شرکای توطئه از آن بازماندند. این افراد با نادیده گرفتن قانون اساسی، از تقسیم کشور سخن به میان آورده اند.

نوری مالکی با تاکید بر این که برخی از رهبران با تفکر حفظ وحدت به مقابله با تقسیم کشور برخاسته اند، گفت: برخی، بی شرمی را به حدی رسانده اند که سخن گفتن از تجزیه کشور، به گفتمان هر روزۀ آن ها تبدیل شده است.

نخست وزیر عراق در پایان تصریح کرد: نمی توان در قبال تبدیل اربیل به پایگاهی برای داعش، القاعده و بعثی ها، سکوت پیشه کرد، بنابراین استان های عراق را یکی پس از دیگری پاکسازی خواهیم کرد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها