حمایت مردم کرانه باختری از غزه

حمایت مردم کرانه باختری از غزه
پنج‌شنبه 19 تير 1393 - 18:37

رام الله ( العالم ) – به دنبال ادامه حملات رژیم صهیونیستی و شهادت دهها فلسطینی از جمله زنان و کودکان، جوانان کرانه باختری با درگیری با نظامیان صهیونیست، حمایتشان را از مردم مظلوم غزه اعلام کردند.

"خالده جرار" نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین از جبهه خلق برای آزادی فلسطین، روز پنج شنبه به خبرنگار شبکه العالم گفت: فلسطینیها این پیام را دادند که اهالی ناصره، سرزمین های اشغالی 1948 در قدس، کرانه باختری و نوار غزه همه یک پیکرند و راهی جز مقاومت و پایداری در برابر حمله صهیونیست ها ندارند.
انتقاد بی سابقه از موضع ضعیف تشکیلات خودگردان

بنابر این گزارش، سران تشکیلات خودگردان فلسطین به خاطر اتخاذ موضعی ضعیف در برابر حمله رژیم صهیونیستی به غزه در معرض انتقادات شدیدی قرار گرفته اند که در 20 سال عمر این تشکیلات بی سابقه بوده است.
گرچه محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان، کوشید با اتخاذ مواضعی جامعه جهانی به ویژه آمریکا و کمیته چهار جانبه بین المللی را نسبت به مسوولیت هایشان در برابر جنایات صهیونیست ها در غزه متذکر شود.
وی گفت که با نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب، در این زمینه گفت وگو کرده و قصد دارد به منظور متوقف کردن حملات رژیم صهیونیستی فوری راهی شورای امنیت سازمان ملل متحد شود.

محمود عباس افزود: در شورای امنیت درباره حمله رژیم صهیونیستی به غزه گفت وگو خواهد کرد و در نشست اتحادیه عرب که روز یکشنبه به منظور بررسی بحران لیبی برگزار خواهد شد، اوضاع غزه را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد.
عساف، سخنگوی جنبش فتح نیز گفت: جامعه بین المللی باید به مسوولیت هایش عمل کند، به شعارهایش درباره آزادی، عدالت و مساوات عمل کرده و در کنار فلسطینیان بایستد و یا بار دیگر سیاست یک بام و دو هوا در پیش بگیرد و با رژیم صهیونیستی به عنوان رژیمی برخورد کند که فراتر از قانون است.
خبرنگار العالم در رام الله گزارش داد، ملت فلسطین به خاطر ضعف حامیانش راهی جز مقابله فردی ندارد لذا درگیری مستقیم فلسطینیان در شهرهای کرانه باختری با اشغالگران صهیونیست واکنش طبیعی و منطقی به حمله اشغالگران به نوار غزه است.
هواپیماهای رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته صدها تن مواد منفجره بر سر فلسطینیان غزه ریختند و تاکنون صدهها فلسطینی به ویژه زنان، کودکان و سالمندان به شهادت رسیده و یا زخمی شده اند.
7/10- tok

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها