شهرستانی سرپرست وزارت خارجه عراق شد

شهرستانی سرپرست وزارت خارجه عراق شد
جمعه 20 تير 1393 - 16:28

یک منبع آگاه گفت که حسین شهرستانی معاون نخست وزیر عراق در امور انرژی، با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت خارجه منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، این منبع در گفت وگو با السومریه نیوز اظهار داشت: بعد از برکناری هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق، حسین شهرستانی معاون نخست وزیر عراق در امور انرژی، سرپرستی وزارت خارجه را به عهده گرفته است.

وزرای ائتلاف کردستان در دولت عراق روز پنج شنبه 10 ژولای ( 19 تیر) اعلام کردند که شرکت نکردن آنها در جلسات هیئت وزیران بخاطر اعتراض به رفتار دولت و اظهارات اخیر نوری المالکی نخست وزیر عراق علیه منطقه کردستان این کشور است و آنها این اظهارات را تهدیدی علیه خود می دانند.

کفاح محمود مشاور رسانه ای رئیس منطقه کردستان عراق تاکید کرد: وزیران کرد دولت عراق خود را در حال مرخصی می دانند و این مرخصی تا زمان روشن شدن موضع بین بغداد و اربیل ادامه خواهد داشت.

نوری المالکی روز چهار شنبه در سخنرانی هفته ای خود گفت: نمی توان در برابر اینکه شهر اربیل مقر داعش و تروریست ها باشد سکوت کرد. وی خواستار آن شد که به اتاق عملیات اربیل و حضور مجرم های بعثی و عناصر القاعده و تکفیری ها در این شهر پایان داده شود.

درهمین حال، هوشیار زیباری وزیر امور خارجه برکنار شده عراق نیز گفت که تشکل های سیاسی کرد عراق مشارکت خود در دولت را در اعتراض به اظهارات نوری المالکی به طور کامل به حال تعلیق درآورده اند.

این درحالی است که سامح شکری وزیر امور خارجه مصر امروز با حسین شهرستانی سرپرست وزارت خارجه عراق در شهر بغداد دیدار و گفت وگو کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها