برکناری وزیران خارجه و تجارت عراق

برکناری وزیران خارجه و تجارت عراق
جمعه 20 تير 1393 - 14:04

العالم - نخست وزیر عراق وزیران امور خارجه و تجارت این کشور را از کار برکنار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، منابع خبری روز جمعه گزارش کردند که نوری مالکی، هوشیارزیباری وزیر امور خارجه و خیرالله حسن بابکر وزیر تجارت را از کار برکنار کرد و حسین الشهرستانی معاون خود درامور انرژی و حسن الشمری وزیر دادگستری را باحفظ سمت به ترتیب به عنوان سرپرست وزارتخانه های امور خارجه و تجارت معرفی کرد.

دلیل برکناری این دو وزیرغیبت از جلسات هیات دولت  اعلام شده است.

مقام های رسمی عراقی تاکنون دراین زمینه اظهار نظر نکرده اند.

فرانس پرس نیز از قول منبعی آگاه که خواست نامش فاش نشود، خبر داد که نوری مالکی به زیباری و حسن بابکر «مرخصی اجباری» داده است.

پیش از این خبرهایی منتشر شد مبنی براینکه  وزرای کرد حاضر در دولت مرکزی عراق دستوراتی مبنی بر عدم حضور در نشست‌های کابینه، ازمسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان دریافت کرده اند.

این اقدام بعد از گذشت چند ساعت از سخنرانی نوری مالکی، نخست وزیر عراق در خصوص اقدام های منطقه کردستان این کشور و اینکه این منطقه تبدیل به محل امنی برای تروریست‌ها و افراد مسلح وابسته به داعش شده است صورت گرفت.

نوری مالکی در سخنان خود کردها را به سوء‌ استفاده از شرایط کنونی کشور برای جدا شدن از عراق و اعلام استقلال متهم کرد.

نخست وزیر عراق روز چهارشنبه در سخنرانی هفتگی خود گفت: نمی توان پذیرفت که اربیل به پایگاه تروریست های داعش تبدیل شده است و در برابر آن سکوت کرد. دیگر چیزی بر عراقی‌ها در خصوص افرادی که تبانی می‌کنند و پشت دیگران را خالی می‌گذارند مخفی نمانده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها