قربانیان کم سن وسال جنایات صهیونیستها در غزه

قربانیان کم سن وسال جنایات صهیونیستها در غزه
شنبه 21 تير 1393 - 09:33

حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی غزه تا کنون به شهادت ده‌ها کودک فلسطینی منجر شده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه ایندیپندنت تنها نشریه‌ای در انگلیس بود که امروز موضوع صفحه اصلی خود را به کودکانی اختصاص داد که قربانی حملات وحشیانه صهیونیستها به غزه شده‌اند.
"کیم سنجوباتا" خبرنگار این روزنامه در غزه داستان دخترک 9 ساله‌ای به نام "مریم المصری" را روایت کرد که والدینش به دلیل ناباروری به شیوه لقاح مصنوعی توانستند صاحب این فرزند شوند.
این خبرنگار به نقل از علاء المصری پدر این دختر در بیمارستان نوشت: مریم مهمترین و با ارزشترین چیز زندگی ما است. خیلی منتظر شدیم تا این صاحب این فرزند شویم اما الان نمی دانم که آیا بار دیگر به هوش خواهد آمد.
پدرش گفت: مریم در حیات خانه بازی می کرد که جنگندهای اسرائیل خانه روبروی ما را بمباران کردند، و انفجار به خانه ما هم آسیب زد، و پس از آن دخترم را غرق در خون روی زمین دیدم.
این خبرنگار نوشت: مریم به همراه شمار بسیاری از کودکان فلسطینی، قربانی حملات اسرائیل علیه غزه است. شمار کودکان فلسطینی کشته شده به 22 نفر رسیده است، و شمار بسیاری از کودکان و زنان نیز در این حملات زخمی شده اند.
"نبیل الشرقاوی" یکی از پزشکان اطفال بیمارستان شفاء گفت: درمان اطفال به تلاش زیادی نیاز دارد. درست است که پزشک هستیم اما ما هم انسانیم و مواردی از ترس شدید اطفال و کودکان را می بینیم که بسیار دردناک است.
وی افزود: مریم از ناحیه مغز آسیب دیده است؛ امیدواریم که زنده بماند اما نمی دانیم که می تواند بار دیگر حرف بزند یا راه برود یا ببیند. متاسفانه موارد زیادتری از این دست خواهیم دید.
الشرقاوی تصاویر یک کودک با جراحت‌های وحشتناک را نشان داد وگفت: این کودک همه فکر من را مشغول کرده است؛ دیروز او را به بیمارستان آوردند؛ درحالیکه دو دست و یک پای خود را از دست داده بود می‌دانست که چه اتفاقی برایش افتاده، و از من درخواست می کرد که دردش را متوقف کنم. کار زیادی نتوانستیم برایش انجام دهیم و بعد از مدت کمی جان سپرد.

پربیننده ترین خبرها