آزادی موقت راه قدس از چنگ صهیونیست ها

آزادی موقت راه قدس از چنگ صهیونیست ها
شنبه 21 تير 1393 - 14:12

فلسطینی های کرانه باختری، در واکنش به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه، ایست و بازرسی قلندیا را که در مسیر قدس اشغالی قرار دارد، برای چند دقیقه از کنترل نظامیان این رژیم خارج کردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، 150 تن از جوانان فلسطینی دیشب با پوشاندن صورت های خود، به ایست و بازرسی قلندیا حمله کردند و نظامیان صهیونیست را به عقب نشینی تا ساختمان های پست ایست بازرسی قلندیا، مجبور کردند.

سایت خبری فلسطینی "معا" نوشت: جوانان فلسطینی، با استفاده از ترقه و فشفشه و کوکتل مولوتوف، نظامیان صهیونیست را غافلگیر کردند و نظامیان تا دندان مسلح صهیونیست از ترس، پا به فرار گذاشتند و ایست بازرسی به دست فلسطینی ها افتاد.

اما مدت کوتاهی پس از این ماجرا، نظامیان صهیونیست، مجهز به سلاح های جنگی به سمت ایست و بازرسی قلندیا بازگشتند و جوانان فلسطینی را با گلوله، گاز اشک آور و بمب های صوتی، هدف قرار دادند و 11 تن از آنان را به ضرب گلوله های جنگی و پلاستیکی زخمی کردند.

جوانان بی دفاع فلسطینی پس از عقب نشینی از پست ایست بازرسی، برجک نظامی ایجاد شده در این پست بازرسی را به آتش کشیدند.

فلسطینی ها سعی داشتند با آزاد کردن ایست بازرسی قلندیا، راهی برای رسیدن به قدس، باز کنند.

نظامیان صهیونیست پس از بازگشت به مواضع خود، با وجود استفاده از انواع سلاح ها و گلوله باران جوانان فلسطینی سرانجام نتوانستند آن ها را از جلوی ایست بازرسی قلندیا دور کنند، زیرا مردم و شهروندان فلسطینی به آن ها پیوستند و به حمایت از آن ها پرداختند.
مردم شهر قلندیا که از این درگیری مطلع شدند، با برگزاری تظاهرات، به سمت پست ایست بازرسی راهپیمایی و تاکید کردند ملت فلسطین، ملتی واحد است و مردم کرانه باختری در برابر جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه ساکت نخواهد نشست.

پربیننده ترین خبرها