تظاهرات گسترده انگلیسی‌ها در حمایت از غزه + فیلم

شنبه 21 تير 1393 - 14:20

هزاران تن از مردم انگلیس در اعتراض به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه مقابل سفارتخانه این رژیم در لندن تظاهرات کردند.

خبرنگار شبکه العالم از لندن گزارش داد، تظاهرکنندگان، کشتار فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی را پاکسازی قومیتی و اقدامی درچارچوب سیاست این رژیم برای بیرون راندن فلسطینی ها از خاک این کشور توصیف کردند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی، خودداری  دولت انگلیس و جامعه بین المللی از اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی، به منظور توقف فوری بمباران و کشتار مردم بیگناه فلسطین را محکوم کردند.

تظاهر کنندگان که از سقف اتوبوس ها بالا رفته بودند ضمن محکوم  کردن کشتار وحشیانه مردم غزه توسط صهیونیست ها و سکوت ننگ آور برخی کشورهای عربی و اسلامی، یک صدا فریاد می زدند: "بمباران و کشتار را متوقف کنید" و "فلسطین باید آزاد شود".

"جرمی کوربن" عضو پارلمان انگلیس در همین زمینه در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به تجمع نیروهای اسرائیلی در مرز غزه برای حمله زمینی به این منطقه و با توجه به ادامه بمباران ها که دهها تن بر اثر آن کشته شده اند، وضعیت بسیار خطرناک شده و جهان باید در برابر این رژیم بایستد زیرا زمان احترام به حقوق ملت فلسطین فرا رسیده است.

"هیو لانینگ" مسوول فراخوان همبستگی با ملت فلسطین نیز در گفت و گو با خبرنگار شبکه العالم تأکید کرد: سکوت مجامع در برابر کشتار فلسطینی ها جنایت است و نوعی همراهی با رژیم صهیونیستی به شمار می آید، لذا دولت انگلیس باید برای حمایت از فلسطین و توقف کشتار کودکان بیگناه از قانون بین المللی تبعیت کند.
"کریس نینهام" سخنگوی ائتلاف نیز در گفت و گو با العالم ضمن تاکید بر این نکته که دولت انگلیس هم دستش به خون فلسطینی ها آلوده است، گفت: این کشتارها به این دلیل رخ می دهد که اسرائیل هم پیمان سرسخت آمریکا و غرب به منظور سلطه بر خاورمیانه است.
تظاهر کنندگان همچنین از نوع پوشش خبری برخی رسانه های انگلیسی انتقاد کرده و آنها را به جانبداری از رژیم صهیونیستی و تلاش برای سرپوش گذاشتن بر جنایات وحشیانه این رژیم علیه مردم غزه متهم کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها