نجف، کالاهای ترکیه، قطر و عربستان را تحریم کرد

نجف، کالاهای ترکیه، قطر و عربستان را تحریم کرد
چهارشنبه 25 تير 1393 - 11:03

استان نجف اشرف، کالاهای ترکیه، عربستان و قطر را به سبب حمایت و پشتیبانی آنها از تروریسم در عراق، تحریم کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس استان نجف اشرف، با انتشار بیانیه ای، اعلام کرد: به منظور اجرای مصوبه استانداری نجف اشرف، مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش کالاهای ترکیه، عربستان و قطر، مسؤولان امنیتی، نظارت بر پایبندی بازار و بازرگانان به این مصوبه را در دستور کار قرار خواهند داد.
خبرگزاری فرانسه به نقل از این بیانیه خبر داد که پلیس نجف اشرف، از هرگونه واردات کالاهای کشورهای حامی تروریسم به مرزهای استان نجف اشرف جلوگیری خواهد کرد و به بازرگانان مدتی فرصت خواهد داد تا کالاهایی که از این کشورها در اختیار دارند را تسویه کنند.

در این بیانیه تاکید شده است: با توجه به نقش این کشورها در حمایت و پشتیبانی از تروریسم در عراق ایفا می کنند، تدابیر و مجازات کیفری ویژه ای برای تخلف کنندگان از این مصوبه در نظر گرفته خواهد شد.

استانداری نجف اشرف، در تاریخ 18 تیر، با صدور آیین نامه ای، کالاهای ترکیه، عربستان و قطر را تحریم و اعلام کرد کالاهایی که از این کشورها تهیه می شود، از کشورهای جایگزین فراهم خواهد شد.

در بیانیه استانداری نجف اشرف، آمده است: سود کالاهایی که در عراق فروخته می شود، در راه حمایت از گروه های مسلحی هزینه می شود که در عراق فعالیت تروریستی می کنند.

پیش از این نیز "نوری مالکی" نخست وزیر عراق، فاش کرده بود که عربستان و قطر از تروریسم در عراق حمایت می کنند. روابط ترکیه و عراق نیز به سبب مسائل متعددی از جمله قاچاق نفت عراق به ترکیه از طریق منطقه کردستان، تیره شده است.

26

پربیننده ترین خبرها