بغداد تحریم کالاهای سعودی را خواستار شد

بغداد تحریم کالاهای سعودی را خواستار شد
شنبه 14 تير 1393 - 14:59

شورای استان بغداد از مراجع ذیربط خواست کالاها و تولیدات عربستان سعودی در بغداد را تحریم، و آنها را از همه بازارها و فروشگاهها جمع کنند؛ این شورا دلیل این درخواست خود را حمایت "آل سعود" از گروههای تروریستی عنوان کرده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بغداد دومین استان عراق بعد از استان واسط است که عملا خواستار تحریم کالاهای سعودی شده است.
"فاضل الشویلی" رئیس کمیته پیگیری شورای استان بغداد به روزنامه الصباح گفت: این شورا از مسؤولان خواسته است تا کالاها و تولیدات عربستان در بغداد را تحریم و از همه بازارها و فروشگاهها جمع آوری کنند.
الشویلی خاطرنشان کرد: این درخواست به علت مواضع شرم آور عربستان و دشمنی آن با عراق و حمایت از گروه تروریستی داعش مطرح شده است که خون شهروندان عراقی را می ریزد. این درخواست همچنین برای اعلام همبستگی با سایر استانهای دیگر عراق مطرح شده است.
درهمین راستا، "ترکی الغنیماوی" نایب رئیس شورای استان واسط به روزنامه الصباح گفت: این شورا تصمیم گرفته است که کالاهای سعودی را تحریم و از داد و ستد آن در بازارهای داخلی استان واسط جلوگیری کند.
الغنیماوی خاطرنشان کرد: این درخواست در واکنش به حمایت آشکار سعودیها از عناصر داعش در الرمادی، موصل، تکریت و سایر گروههای تروریستی مطرح شده است.
وی افزود: حمایت عربستان از تروریسم در عراق روشن شده است زیرا این کشور کالاهای خود را به عراق صادر می کند بدون اینکه پول آن را دریافت کند، و این امر نشان می دهد که پول این کالاها برای اجرای عملیات تروریستی به دست تروریست ها می رسد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها