دولت قانون:

خزاعی و شهرستانی نامزد نخست‌وزیری عراق نیستند

خزاعی و شهرستانی نامزد نخست‌وزیری عراق نیستند
شنبه 11 مرداد 1393 - 16:51

ائتلاف دولت قانون در عراق، نامزدی معاون نوری مالکی و معاون رئیس جمهوری عراق را برای تصدی سمت نخست وزیری این کشور تکذیب و اعلام کرد که این ائتلاف هنوز نامزدی معرفی نکرده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری العالم" عواطف نعمه" نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق در گفت وگو با "سومریه نیوز" با اشاره به این که این ائتلاف بر اساس متن قانون اساسی بزرگ ترین ائتلاف پارلمان عراق است، خبرهای مربوط به نامزدی "خضیر خزاعی" معاون رئیس جمهور، "حسین شهرستانی" معاون نوری مالکی و دیگر شخصیت ها را برای جانشینی مالکی تکذیب کرد و گفت: این ائتلاف هنوز کاندیدای خود را برای تصدی سمت نخست وزیری عراق  معرفی نکرده است.

وی با اشاره به این که بر اساس ماده 76 قانون اساسی، بزرگ ترین ائتلاف پیروز مجلس باید 15 روز بعد از انتخاب رئیس جمهور، دولت تشکیل دهد، تصریح کرد که ائتلاف "دولت قانون" منتظر است از سوی فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق رسما مکلف به تشکیل دولت آینده شود.

خاطرنشان می شود که مرجعیت دینی عراق ضمن این که روز گذشته از پارلمان این کشور خواست در تصویب قانون بودجه عمومی و دادگاه فدرال عراق شتاب کند، بر ضرورت مکلف شدن نامزد بزرگ ترین ائتلاف مجلس از سوی رئیس جمهور برای تشکیل کابینه تا قبل از پایان مهلت قانونی، تاکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها