درگیری شدید ارتش لبنان و داعش در عرسال

درگیری شدید ارتش لبنان و داعش در عرسال
چهارشنبه 15 مرداد 1393 - 07:59

با نقض آتش بس انسانی اعلام شده در شهر مرزی عرسال از سوی داعش، درگیری های شدیدی بین نیروهای ارتش لبنان و این گروه تروریستی آغاز شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت شبکه لبنانی "المنار" اعلام کرد،  بعضی از سران داعش با آغاز آتش بس اعلام شده از سوی ارتش لبنان به عمد داخل عرسال (شرق لبنان) موانعی را ایجاد کرده و از خروج اهالی شهر جلوگیری کردند.
نیروهای ارتش در پی تلاش تروریستهای تکفیری برای حمله به پایگاه ارتش در منطقه، چندین خمپاره به اطراف منطقه "الرعیان" شلیک کرد.
بر اساس این گزارش، درگیریهای شدیدی بین نیروهای ارتش و تروریستهای تکفیری در منطقه "رأس السراج" در عرسال صورت گرفت و به گفته برخی منابع رسانه‌ای، تروریستها به ایجاد رعب و وحشت بین مردم شهر پرداختند.
* هلاکت مسؤول بمب سازی داعش
از سوی دیگر، منابع لبنانی تأکید کردند که "ابوحسن الحمصی" مسؤول بمب سازی تروریستهای داعش در عملیات عرسال به هلاکت رسید.
 

* حزب الله لبنان در حوادث عرسال دخالت نکرده است
حزب الله لبنان نیز با صدور بیانیه ای از موضع دولت درقبال حوادث عرسال تمجید کرد.
حزب الله لبنان تأکید کرد، موضع دولت که از سوی تمام سلام نخست وزیر اعلام شد، همان موضع نشست ملی درباره حمایت از ارتش درمقابله با تروریسم تکفیری است.
حزب الله همچنین از موضع رسانه‌ها در حمایت و پشتیبانی از ارتش و خودداری آنها از انتشار اخباری و مواضعی که به ضرر ارتش در مقابل تروریستها است، تمجید کرد .
حزب الله لبنان خاطرنشان کرد که حمایت از اهالی عرسال و مقابله با گروه‌های تروریستی، مسؤولیت انحصاری ارتش لبنان است، و حزب الله در رویدادها و مسائل و حوادث این منطقه دخالتی نکرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها