آخرین گزارشها از درگیری در شهر عرسال لبنان

آخرین گزارشها از درگیری در شهر عرسال لبنان
پنج‌شنبه 16 مرداد 1393 - 00:22

آخرین گزارشها از شهر عرسال در شرق لبنان از هلاکت شماری از تروریست ها و فرار تعداد دیگری از آنها از این شهر و آزادی چند تن از نظامیان ربوده شده ارتش حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع نظامی ارتش لبنان به روزنامه اینترنتی رای الیوم گفتند: گروههای مسلح وابسته به جبهه النصره و گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) عقب نشینی خود از شهر عرسال را ساعت یک بامداد امروز پنجشنبه آغاز کردند.

درهمین حال، خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع امنیتی لبنان اعلام کرد که نیروهای ارتش چهارشنبه شب در درگیری با عناصر مسلح در منطقه عرسال 16 نفر از آنها را کشتند.

آتش بس بین افراد مسلح و ارتش لبنان شب گذشته به مدت 24 ساعت دیگر تمدید شد اما دوباره نقض گردید و درگیری های شدیدی روی داد.

همزمان منابع خبری گزارش دادند که یک کاروان متشکل از 20 خودروی صلیب سرخ امروز با هماهنگی ارتش لبنان وارد شهر عرسال شد.

جورج کتانه دبیر صلیب سرخ لبنان گفت که 34 زخمی از شهر عرسال به بیمارستانهای خارج از این شهر برای درمان منتقل خواهند شد.

عناصر مسلح با میانجیگری هیئت علمای مسلمان سه نفر از نیروهای ربوده شده ارتش لبنان را آزاد کردند.

خبرگزاری دولتی لبنان نیز صبح امروز اعلام کرد: ارتش لبنان توانست هفت نیروی خود را که توسط افراد مسلح در عرسال ربوده شده بودند، آزاد کند.

یک مسئول محلی لبنانی نیز به خبرگزاری خاورمیانه مصر پیش از این گفته بود که ارتش لبنان عصر چهارشنبه در درون شهر 70هزار نفری عرسال  پیشروی‌ داشته و برخی محله‌ ها را به کنترل خود درآورده است.

پایگاه خبری النشره نیز ظهر امروز گزارش داد که ارتش درحال حاضر منطقه راس السرج در عرسال را پاکسازی می کند.

هیئت وزیران لبنان نیز ظهر امروز برای بررسی اوضاع امنیتی عرسال تشکیل جلسه داد.

درگیری عناصر مسلح با ارتش لبنان روز شنبه بعد از دستگیری "احمد جمعه" سرکرده گروه مسلح جبهه النصره در منطقه عرسال روی داد که در جریان آن 16 نظامی ارتش از جمله دو افسر کشته و 22 نفر دیگر از آنها ربوده شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها