تلاشها برای تداوم آتش بس در غزه ادامه دارد

تلاشها برای تداوم آتش بس در غزه ادامه دارد
پنج‌شنبه 16 مرداد 1393 - 14:10

گزارشگر شبکه خبری العالم در مصر اعلام کرد: تلاش ها با میانجیگری مصر برای دستیابی به توافقی درباره تداوم آتش بس بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین همچنان ادامه دارد.

آتش بس 72 ساعته بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین بامداد روز جمعه پایان می یابد. طبق اعلام منابع دیپلماتیک، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر به زودی با تونی بلر فرستاده کمیته چهارجانبه بین المللی به خاورمیانه و رابرت سری هماهنگ کننده ویژه روند صلح خاورمیانه، دیدار خواهد کرد.

هیثم ابوالکاس معاون مسوول جنبش فلسطینی فتح در مصر امروز (پنجشنبه) در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: ما از سران کشورهای عربی و غیرعربی می خواهیم که تکرار نشدن تجاوز اسراییل به باریکه غزه را تضمین کنند.

ابوالکاس افزود: ما تلاش می کنیم که به اشغال فلسطین و اشغالگری اسراییل پایان داده شود و حداقل اشغال اراضی فلسطینی سال 1967 یعنی کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه پایان یابد و همه گذرگاه ها، بندر و فرودگاه غزه بازگشائی و محاصره این منطقه شکسته شود.

امینه النقاش سردبیر روزنامه الاهالی چاپ مصر نیز در مصاحبه العالم گفت: تلاش ها برای آغاز مذاکرات درباره تداوم آتش بس در باریکه غزه همچنان ادامه دارد.

النقاش افزود: اتحاد فلسطینی ها و اعراب می تواند توطئه های توسعه طلبانه اسراییل را خنثی کند.

مجدی شرابیه دبیر کل حزب تجمع مصر نیز به العالم گفت: قضیه فلسطین قضیه ای اساسی و محوری است و مصر تلاش می کند که منافع ملت فلسطین را تأمین کند.

شرابیه خاطرنشان کرد: حزب تجمع و دیگر گروه های دموکراتیک و انقلابی مصر در بیانیه ای حمایت خود را از فلسطینی ها اعلام کرده اند.
MKH-7-07:35

پربیننده ترین خبرها