درخواست بان كي مون برای آتش بس همیشگی در غزه

درخواست بان كي مون برای آتش بس همیشگی در غزه
چهارشنبه 15 مرداد 1393 - 08:34

دبیر کل سازمان ملل متحد با استقبال از برقراری آتش بس 72 ساعته در غزه خواستار گفت وگوی طرف ها برای برقراری آتش همیشگی شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای، اعلام کرد بان کی مون، با استقبال از برقراری آتش بس سه روزه ای که از صبح دیروز، سه شنبه، در غزه به اجرا در آمد، از طرفهای مذاکره در قاهره خواست هر چه زودتر بر سر آتش بسی همیشگی گفت وگو کنند.
رژیم صهیونیستی اعلام کرده که نیروهای خود را از غزه عقب برده است.
بان کی مون با استقبال از مذاکرات قاهره، از اراده فعالانه هیات فلسطینی قدردانی کرده و گفت: سازمان ملل متحد از تلاش های موجود برای دستیابی به صلح در باریکه غزه به طور کامل حمایت می کند.
در همین حال آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که احتمالا در دور آتی مذاکرات میان فلسطین و اسراییل در قاهره شرکت خواهد کرد.
واشنگتن ادعا کرده است که نقش عمده ای برای دست یابی به آتش بس در نوار غزه ایفا کرده است.
جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گفت: ممکن است در این مذاکرات شرکت کنیم. باید مشخص کنیم این مذاکرات در چه سطحی، تحت چه عنوانی و در چه زمانی خواهد بود.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اقدامات تلفنی و حضوری جان کری وزیر امور خارجه این کشور در منطقه افزود: فعالیت های 10 روز اخیر ما باعث شد شب گذشته ما به این نقطه برسیم.
آتش بس در غزه که از صبح روز سه شنبه (14 مرداد ماه) آغاز شده قرار است 72 ساعت ادامه یابد.

ادعای سازمان ملل و آمریکا در خصوص تمایل به آتش بس دایمی در غزه درحالی است که آنها در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی، آشکارا به حمایت از این رژیم پرداختند.

در پی ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر اسیر شدن یکی از نظامیانش به دست نیروهای مقاومت در غزه، این رژیم به شدت ساکنان رفح را زیر آتش گرفت که بر اثر آن بیش از 100 فلسطینی شهید شدند.

بان کی مون و باراک اوباما در واکنش به این ماجرا با جانبداری آشکار از رژیم صهیونیستی، در بیانیه هایی جداگانه خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط این نظامی صهیونیست شدند. رئیس جمهور آمریکا همچنین بار دیگر بر حمایت همه جانبه کاخ سفید از اقدامات رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

یک روز پس از این ماجرای خونبار، رژیم صهیونیستی اذعان کرد که نظامی مورد ادعا، در غزه به هلاکت رسیده و اسیر نشده است.

پربیننده ترین خبرها