دومین حمله هوایی آمریکا به داعش درعراق

دومین حمله هوایی آمریکا به داعش درعراق
شنبه 18 مرداد 1393 - 09:55

جنگنده‌های آمریکایی جمعه شب برای دومین بار مواضع گروه تروریستی موسوم به "دولت اسلامی" (داعش) در نزدیکی شهر اربیل در شمال عراق بمباران کردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا و جت های جنگنده ارتش این کشور، روز جمعه  با نزدیک شدن نیروهای داعش سابق به شهر اربیل به آنها حمله کردند.

در حملات هوایی روز جمعه آمریکا به مواضع داعش در یک نوبت جنگنده‌های آمریکایی تلاش کردند ادوات نظامی آنها را منهدم کنند. سپس جت‌های اف-۱۸ نیروی دریایی این کشور هفت خودرو این گروه را که در قالب کاروانی به سوی اربیل حرکت می‌کردند، هدف قرار دادند.

در عملیاتی دیگر هم، آن طور که پنتاگون اعلام کرده است ، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی مواضع داعش را هدف قرار دادند.

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا زمانی را برای پایان دادن به بمباران در عراق تعیین نکرده است.

جان کری، سخنگوی پنتاگون، به خبرنگاران گفت: نیروهای آمریکایی به حملات خود علیه مواضع داعش در نزدیکی اربیل ادامه دادند» تا «به دفاع از شهر، جایی که نیروهای آمریکایی به دولت عراق کمک می‌کنند، بپردازند.

ماری هرف، از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا نیز خاطرنشان کرد: هدف اصلی از حملات هوایی ، ممانعت از پیشروی نیروهای دولت اسلامی به سوی اربیل بوده است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها