آغاز حمله هوایی آمریکا علیه داعش در عراق

آغاز حمله هوایی آمریکا علیه داعش در عراق
جمعه 17 مرداد 1393 - 17:50

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز جمعه از حمله هوایی به عناصر مسلح و تکفیری موسوم به "دولت اسلامی" (داعش) در شمال عراق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، دریادار جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که هواپیماهای آمریکایی به توپخانه سیار داعش حمله کردند. این توپخانه نیروهای پیشمرگه کرد را که از شهر اربیل دفاع می کنند، هدف قرار داده بود.

در این حمله دو فروند جنگنده F-18 نیروی هوایی ارتش آمریکا این توپخانه را با چند بمب 500 پوندی که با لیزر هدایت می شوند، بمباران کرد. این حمله ساعت 10 و 45 دقیقه به وقت جهانی انجام شد و سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد که هدف از این حمله از بین بردن تهدید داعش برای حمله به کنسولگری آمریکا در اربیل بوده است.

کربی تصریح کرد تا زمانی که این تهدیدات ادامه داشته باشد، اقدامات نظامی آمریکا علیه داعش نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

دولت آمریکا روز گذشته از قصد خود برای حملات محدود و مشخص علیه گروه داعش درعراق خبر داده بود.

هواپیماهای آمریکایی امروز بسته های کمک های غذایی خود را روی مناطق تحت محاصره گروه داعش در آسمان شمال عراق فرو ریختند.روز گذشته نیز آمریکا با 8 هزار بسته غذایی و هزاران گالون آب آشامیدنی از طریق هواپیماهای خود در کوهستان های سنجار که محل آواره شدن هزاران تن از اقلیت ایزدی ساکن در سنجار است، به این افراد امداد رسانی کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها