دلیل تأخیر در انتخاب نخست وزیر جدید عراق

دلیل تأخیر در انتخاب نخست وزیر جدید عراق
شنبه 18 مرداد 1393 - 21:21

العالم - مخبر پارلمان عراق از تعویق جلسه فردا به روز دوشنبه با درخواست رسمی ائتلاف ملی عراق خبر داد و گفت: هدف از این تاخیر آن است که این ائتلاف نامزد خود را برای تصدی پست نخست وزیری تا دوشنبه معرفی کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نیازی معمار اوغلو" به سایت شبکه عراقی "سومریه نیوز" گفت: مهلت قانونی انتخاب نخست وزیر عراق پنج شنبه گذشته به پایان رسید، اما به درخواست "فؤاد معصوم" رئیس جمهور، به علت تعطیلات عید فطر، 3  روز مهلت اضافی برای انتخاب نخست وزیر در نظر گرفته شد.

وی با بیان این که جلسه روز یک شنبه پارلمان به درخواست رسمی ائتلاف ملی به روز دوشنبه موکول شد، افزود: هدف از این اقدام اعطای مهلت یک روزه به این ائتلاف برای معرفی نامزد خود برای تصدی پست نخست وزیری است.

اوغلو با اشاره به این که ائتلاف ملی تا روز دوشنبه، پایان مهلت قانونی، نامزد خود را برای تصدی پست نخست وزیری معرفی خواهد کرد، هشدار داد: اگر این ائتلاف تا روز دوشنبه نامزد خود را معرفی نکند، خلأ قانونی در عراق بوجود خواهد آمد.

قرار بود جلسه پارلمان عراق برای انتخاب نخست وزیر این کشور فردا (یک شنبه 10 آگوست 2014) برگزار شود اما یک منبع پارلمانی آگاه پیشتر فاش کرد که ریاست پارلمان عراق تصمیم گرفته تا این جلسه به روز دوشنبه موکول شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها