سکوت جهانی؛ چراغ سبزی برای تداوم جنایات اسرائیل

سکوت جهانی؛ چراغ سبزی برای تداوم جنایات اسرائیل
يکشنبه 19 مرداد 1393 - 21:56

"خلیل ابو شماله" مدیر بنیاد حقوق بشر "الضمیر" گفت: سکوت جامعه بین‌المللی چراغ سبزی به رژیم صهیونیستی برای ارتکاب جنایات بیشتر علیه مردم غزه است.

خلیل ابو شماله به شبکه خبری العالم گفت: سازمان های مدافع حقوق بشر از ابتدای حمله رژیم صهیونیستی تلاش زیادی برای تهیه اسناد جنایات اشغالگران بر اساس قواعد و اصول بین المللی انجام دادند، اما مشکل تهیه اسناد نیست، بلکه نبود اراده سیاسی جامعه بین المللی است که سکوتش مانند چراغ سبزی به اشغالگران برای ارتکاب جنایات بیشتر است.   

مدیر بنیاد حقوق بشر "الضمیر" ادامه داد: ما به تمام سطوح از جمله دبیر کل سازمان ملل متحد پیام دادیم که تمام طرف ها باید نسبت به رویدادهای غزه احساس شرمساری کنند، چون به یاری کودکان و بی گناهان که خونشان با حملات هواپیماهای جنگی صهیونیستی بر زمین ریخته شده است و خانواده هایی که به طور کامل نابود شدند، نشتافتند.    

وی تصریح کرد: ما مصمم به ادامه نبرد قانونی با اشغالگران هستیم و معتقدیم سرانجام روزی مظلوم بر ظالم پیروز می شود و فلسطینیان راهی جز دفاع از خود و ادامه مقاومت برای کسب حقوق مشروعشان ندارند.

به گفته ابو شماله، مانع اصلی در مسیر پیگرد سران رژیم صهیونیستی و جنایتکاران جنگی صهیونیست که حکم بازداشتشان به دلیل جنایات جنگی پیشین در غزه صادر شده است، جانبداری برخی از کشورهای مزبور از رژیم صهیونیستی است که در مسیر فعالیت سازمان های مدافع حقوق بشر مانع تراشی نموده و قانون را به خاطر حمایت از جنایتکاران جنگی صهیونیست تغییر داده اند.  

وی افزود: تنها راه تحقق عدالت برای قربانیان، پیوستن به منشور "رم" به عنوان منشاء دادگاه جنایات بین المللی است، به همین دلیل از رییس حکومت خودگردان فلسطین می خواهیم به سرعت به منشور رم بپیوندد چون هر گونه تاخیر در امضای این منشور به معنای قربانی ساختن حقوق ملت فلسطین و تشویق اشغالگران به ارتکاب جنایات بیشتر است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها