پیش‌بینی صهیونیست‌ها از نتایج جنگ غزه

پیش‌بینی صهیونیست‌ها از نتایج جنگ غزه
شنبه 18 مرداد 1393 - 22:19

بیشتر پیش بینی های مسؤولان رژیم صهیونیستی از پیامدهای وحشتناک ِ حمله به غزه، درست از آب در آمد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه خبری العالم، "اودی سیگل" خبرنگار سیاسی شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: "یک هفته پیش از حرف ها و حدیث ها درباره حمله به غزه، ارتش ارزیابی خود را از پیامدهای احتمالی ِ اشغال غزه، به کابینه ارائه داد که در این گزارش، آمده بود:
1. اشغال غزه، پیمان صلح با مصر و اردن را به شدت با خطر مواجه خواهد کرد.
2. اشغال غزه، به کشته شدن هزاران فلسطینی خواهد انجامید که اکثر آنان را افراد بی گناه تشکیل می دهد.
3. برقراری حاکمیت اطلاعاتی فراگیر در غزه، سال ها به طول می انجامد و تا آن زمان، هرج و مرجی مطلق در غزه برقرار خواهد بود.
4. پاک سازی غزه از سلاح و مواد منفجره و موشک های ضد تانک و راکت ها و موشک های دوربرد و همچنین پاکسازی این منطقه از عناصر خرابکار (نیروهای مقاومت) بر خلاف کرانه باختری، دستکم 5 سال طول می کشد که حداقل دو سال از آن، صرف جنبش حماس خواهد شد.
5. در این میان، تا سلطه کامل بر غزه و پس از آن، صدها تن از سربازان اسرائیلی کشته و شماری از سربازان نیز ربوده خواهند شد و یا اجساد سربازان به دست حماس خواهد افتاد.
6. اشغال غزه، 10 میلیارد شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) برای اسرائیل هزینه خواهد داشت.
7. در این میان، بازسازی غزه پس از اشغال آن، 15 میلیارد شِکِل برای اسرائیل هزینه خواهد داشت.
8. اشغال غزه، به بروز تنش های گسترده در میان مردم کرانه باختری و همچنین عرب های ساکن (مناطق اشغالی سال 1948) خواهد انجامید."
"محسن صالح" پژوهشگر امور بین الملل، در برنامه "العین الاسرائیلیه" از شبکه العالم گفت: شکست رژیم صهیونیستی در نابود کردن مقاومت، گواه ِ شکست این رژیم در جنگ اطلاعاتی ضد مقاومت فلسطین است. به عنوان مثال، رژیم صهیونیستی در این جنگ نتوانست حتی به یکی از رهبران مقاومت، دسترسی پیدا کند و این در حالی است که در جنگ های پیشین، چندین تن از رهبران مقاومت را در ترور می کرد.
وی افزود: هر یک از موارد حملات سنگین رژیم صهیونیستی به غیر نظامیان، به مثابه شکستی برای این رژیم در هدف قرار دادن مقاومت فلسطین است.
صالح سپس نفوذ نیروهای مقاومت به داخل اراضی اشغالی را به عنوان پیروزی دیگری برای مقاومت ارزیابی کرد و گفت: مبارزان مقاومت در عملیات ناحل عوز، حتی می توانستند این پایگاه نظامی صهیونیستها را اشغال کنند و این به مثابه پیروزی مقاومت است.
این پژوهشگر امور بین الملل همچنین تاکید کرد: برای نخستین بار، شهرک نشینان صهیونیست در اطراف غزه، با پایان یافتن جنگ حاضر نیستند به شهرک های خود برگردند، زیرا آن ها باور دارند که رژیم صهیونیستی نمی تواند امنیت آن ها را تامین کند و این به معنی شکست رژیم صهیونیستی و پیروزی مقاومت فلسطین است.

26

پربیننده ترین خبرها