اختلاف مبلغان سعودی درباره فروش زنان توسط داعش

اختلاف مبلغان سعودی درباره فروش زنان توسط داعش
سه شنبه 21 مرداد 1393 - 14:43

انتشار اخبار و گزارشهایی درباره اقدام گروه تروریستی داعش در فروش زنانی که در مناطق اشغال شده اسیر شده‌اند، بحث و جدل فراوانی را بین کاربران شبکه های اجتماعی در اینترنت به ویژه مبلغان سعودی به راه انداخته است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جمعیت هلال احمر عراق پیشتر در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرده بود که هزاران نفر از ساکنان شهرهای استان نینوا از محل سکونت خود به علت پیشروی داعش فرار کردند.
این جمعیت افزود: عناصر داعش در شهر سنجار بیش از یکصد خانواده را ربوده و بعد از کشتن همه مردان، این خانواده ها را به فرودگاه تلعفر بردند. داعش صدها زن از اقلیت ایزدی را به منظور فروش در بازار ربودند.
سایت شبکه "سی ان ان" آمریکا تأکید کرد که گزارش‌های جمعیت هلال احمر عراق باعث واکنش کاربران در شبکه های اجتماعی شد.
در همین راستا، "عیسی الغیث" عضو مجلس شورای سعودی در صفحه تویتر خود نوشت: زمان برده داری پایان یافته است و اسلام برده گرفتن را حرام کرده است.
وی این پرسش را مطرح کرد که "حقیقت به غنیمت گرفتن زنان از سوی داعش چیست؟ حقیقت این تصاویر چیست؟"
الغیث نوشت: هنگامی که اسلام آمد برده داری وجود داشت و پس از آن بردگی پایان یافت؛ امروز دیگر دوره برده داری تمام شده است و به غنیمت گرفتن زنان حرام می باشد، و ناموس همه انسانها باید پاس داشته شود.
اما این مطالب الغیث برای برخی کاربران افراطی شبکه‌های اجتماعی خوشایند نبود؛ در این راستا خود الغیث نظر یکی از کابران را دوباره در تویتر خود منتشر کرد که گفته بود: "صالح الفوزان به اظهارات عیسی الغیث درباره حرام بودن برده داری واکنش نشان داد، و آن را جهل و الحاد توصیف کرد".
این مطلب حاوی لینکی مربوط به سخنان الفوزان، عضو کمیته دائمی فتوا و عضو هیأت علمای ارشد سعودی می باشد.
الفوزان چند سال پیش به گفته‌های سید قطب مصری درباره حرام بودن برده داری می پردازد و می گوید که این حکم مرتبط با قرآن است و نمی توان آن را – تا زمانی که جهاد فی سبیل الله ادامه دارد- لغو کرد زیرا وابسته به آن است.
او در ادامه ادعاهایش افزود: این حکم خدا است که کسی در آن بحث و جدل نمی کند و اگر برده داری باطل بود اسلام به آن اشاره می کرد؛ همانطور که به ربا و زنا اشاره کرده است. اسلام شجاع است و با مردم تعارف ندارد.

پربیننده ترین خبرها