اسکان هزار خانواده پناه‌جوی عراقی در سوریه

اسکان هزار خانواده پناه‌جوی عراقی در سوریه
سه شنبه 21 مرداد 1393 - 20:32

در پی تسلط عناصر گروه تروریستی داعش بر سنجار در شمال غرب عراق، حدود هزار خانواده عراقی از اقلیت ایزدی به سوریه گریختند و در استان الحسکه اسکان یافته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از "سانا"، سوریه که از 40 ماه پیش تاکنون خود شاهد حملات گسترده گروه های تروریستی بوده است، در پی تسلط عناصر مسلح داعش بر شهر ایزدی نشین سنجار در شمال غرب عراق، پذیرای هزار خانواده آواره ایزدی شده است.

خبرگزاری دولتی سوریه به نقل از "کنده شماط" وزیر امور اجتماعی این کشور تاکید کرد که یک اردوگاه در منطقه مالکیه استان الحسکه در 600 کیلومتری شمال شرق دمشق برای پناه دادن به حدود هزار خانواده آواره عراقی اختصاص داده شده است. این آوارگان به دلیل اقدامات تروریستی گروه داعش از سنجار آواره شده اند.

این وزیر سوری از برنامه جهانی غذای سازمان ملل خواست کمک های اهدایی به آوارگان در استان الحسکه را افزایش دهد و نیازهای ضروری آوارگان را تامین کند.

کنده شماط خاطرنشان کرد که سوریه در کمک به تمام خانواده های سوری و عراقی که از حملات داعش آسیب دیدند، متعهد است.

به دلیل کثرت آوارگان عراقی آنها در مدارس اسکان داده شده و برخی از نیازهای ضروری آنها تامین شده است. همچنین حدود 700 چادر در عین الخضرا در منطقه مالکیه برای آوارگان عراقی برپا شده است.

در پی تسلط داعش بر شهر سنجار، بیش از 20 هزار تن از ایزدی های عراق که اغلب آنها زنان و کودکان هستند، از موطن اصلی خود در سنجار آواره شدند. ارتش آمریکا از روز پنجشنبه حملات به مواضع داعش در شمال عراق را آغاز کرده است و برای آوارگان کمک های غذایی و دارویی هوایی ارسال کرده است.

داعش که خود را "دولت اسلامی" نامیده و "خلافت" تاسیس کرده است، می کوشد با توسل به اقدامات وحشیانه و جنایات بی شمار، مناطق تحت تسلط خود میان سوریه و عراق را گسترش دهد.از این رو عملیات داعش علیه نیروهای سوری افزایش یافته است و بر پایگاه های نظامی در شمال و شرق این کشور مسلط شده است. در عراق نیز درگیری های نظامیان ارتش عراق با این گروه تروریستی در ماطق شمال و غرب کشور ادامه دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها