مجازات متهمان "نسل‌کشی" سوسمارها در عربستان +تصاویر

مجازات متهمان
چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 17:39

چند جوان عربستانی به اتهام "نسل‌کشی و زیاده‌روی در شکار سوسمار"، به زندان و جزای نقدی محکوم شدند و فعالان اینترنتی را به ابراز همدردی و سرودن شعر در حمایت از سوسمارها واداشتند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، انتشار تصویر شکار تعداد زیادی "سوسمار" توسط چند جوان، در سایت های ارتباط اجتماعی جنجال به راه انداخت و کاربران شکار انبوه سوسمار را "نسل کشی" و تهدیدی برای محیط زیست دانستند و خواستار محاکمه شکارچیان شدند، تا جایی که که نیروهای امنیتی پاسگاه الحویه شهر طائف در غرب عربستان همه شکارچیان را بازداشت کردند و آنان را به محاکمه کشاندند.

دادگاه شهر طائف در حکم صادره 4 شکارچی را به یک ماه حبس، پنجمین شکارچی را به 10 ماه حبس و همه آنها را به پرداخت غرامتی به ارزش 20 هزار ریال عربستان (نزدیک به 5 هزار و 500 دلار) محکوم کرد.

تصویر منتشره نشان می دهد که شکارچیان، پشت وانت خود را از سوسمار پُر کرده اند و تفنگ شکاری نیز در دست دارند. یکی از این تصاویر که یک شکارچی را با تفنگ برافراشته بالای جسد ده ها سوسمار نشان می داد، واکنش های بسیاری در پی داشت و برخی از کاربران را به ابراز احساسات و مرثیه سرایی برای سوسمارها واداشت!

مرثيه اي كه يك عربستاني در محكوميت شكارچيان سوسمار سرود

 

شكارچياني كه بازداشت و محاكمه شدند

 

پربیننده ترین خبرها