راه‌اندازی کمپین برای آزادی فعال نابینای بحرینی

راه‌اندازی کمپین برای آزادی فعال نابینای بحرینی
يکشنبه 26 مرداد 1393 - 12:59

شماری از جمعیت‌های مدافع حقوق بشر بحرینی، با اشاره به وخامت اوضاع درمان بیماران در زندان‌های آل خلیفه، کمپینی را برای آزادی "جعفر معتوق" راه اندازی می‌کنند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سایت بحرینی "صوت المنامه" 9 جمعیت مدافع حقوق بشر در بحرین در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: برخورداری از درمان، حق اساسی هر انسانی است؛ و در منشورها و قوانین بین المللی که دولت بحرین نیز آن ها را امضا کرده به آن تصریح شده است.
در این بیانیه آمده است: وضعیت حقوق بشر در بحرین به مرحله بسیار خطرناکی رسیده است به گونه ای که نهادهای مدنی و سازمان های حقوق بشری مجال پرداختن به وضعیت همه قربانیان نقض برنامه ریزی شده حقوق بشر را ندارند. از این رو گروهی از سازمان های حقوق بشری و نهادهای مدنی و فعالان داخل و خارج بحرین تصمیم گرفته اند کمپین حقوقی و رسانه ای آزادی "جعفر معتوق" را راه اندازی کنند.


جعفر معتوق که بینایی خود را در حادثه‌ای از دست داده است، بدون بازجویی یا تفهیم اتهام واقعی، و در حالی که در بیمارستان تحت درمان بود به 10 سال زندان محکوم شده است.
این درحالی است که بر پایه رای دادگاه می‌بایست جعفر برای معلوم شدن وضعیت جسمی اش به پزشک متخصص ارجاع داده می‌شد، اما رای دادگاه اجرا نشد.
آنگونه که در بیانیه مزبور آمده است، امکان درمان و بازگرداندن بینایی  این فعال بحرینی، در خارج از این کشور وجود دارد.
کمپین آزادی جعفر معتوق قرار است 19 ماه میلادی جاری راه اندازی شود و برنامه هایش بزودی اعلام می شود.
جمعیت‌های مدافع حقوق بشر در بحرین تأکید کردند، این کمپین آغازی خواهد بود برای پیگیری پرونده های مشابه از وضعیت زندانیان قربانی نقض حقوق بشر در بحرین.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها