هلاکت صدها عضو داعش به دست ترکمان های عراق

هلاکت صدها عضو داعش به دست ترکمان های عراق
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 14:31

یکی از فرماندهان نیروهای مردمی در منطقه ترکمان نشین آمرلی در استان صلاح الدین عراق، از مقابله با حملات تروریست های داعش و هلاکت صدها تن از مهاجمان خبر داد.

شیخ "حسن البیاتی" روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه العالم گفت: گروه تروریستی داعش کنترل ده‌ها منطقه و روستای اطراف آمرلی را در اختیار دارد و از 2 ماه پیش این منطقه را محاصره کرده است.
به گفته البیاتی، نیروهای مردمی آمرلی با همراهی پلیس و با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عراق توانستند چندین حمله تروریست ها را دفع کنند. در این حملات صدها نفر از تروریست های داعش به هلاکت رسیدند، ده ها خودروی نظامی آنها منهدم شد و شماری از اعضای داعش همراه با تسلیحات به اسارت نیروهای مردمی درآمدند.
البیاتی تأکید کرد: دولت عراق از طریق آسمان سلاح، تجهیزات، مواد غذایی و دارو برای ما ارسال کرده است اما غذا و دارو کافی نیست، و مناطق محاصره شده با حدود 20 هزار نفر جمعیت با خطر قحطی مواجه است.
منطقه ترکمان نشین آمرلی از توابع طوزخورماتو در استان صلاح الدین عراق است؛ محاصره منطقه از سوی تروریست‌های داعش در مناطق ساکنان آمرلی را با خطر مرگ مواجه کرده است.
ارتش عراق تلاش می کند محاصره این منطقه را ار طریق مناطق السرحه و مفتول بشکند، اما نگرانی هایی وجود دارد که داعش در این منطقه علیه ترکمان ها دست به جنایت بزند.

پربیننده ترین خبرها