آیا ترکیه قبر سلطان سلیمان را به داعش داده است ؟

آیا ترکیه قبر سلطان سلیمان را به داعش داده است ؟
پنج‌شنبه 30 مرداد 1393 - 20:16

وزارت خارجه ترکیه، ادعای واگذاری آرامگاه سلطان سلیمان (جد عثمان غازی، بنیانگذار امپراتوری عثمانی) در سوریه به داعش در قبال آزادی پرسنل کنسولگری ترکیه در موصل را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در پی انتشار اخباری مبنی بر مذاکره دولت ترکیه با داعش، بر سر آزادی شماری از پرسنل کنسولگری ترکیه که چندی پیش در موصل ربوده شده اند، در قبال واگذاری آرامگاه سلطان سلیمان در سوریه، وزارت خارجه ترکیه، امروز با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: این ادعاها هیچ پایه و اساسی ندارند و پرداختن به چنین موضوعی، مصداق اقدامی غیرمسؤولانه است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از وزارت خارجه این کشور نوشت:  سوء استفاده از موضوعاتی که به امنیت ملی و سلامت شهروندان مربوط می شود، به هیچ وجه قابل قبول نیست و پرداختن به چنین موضوعاتی را نمی توان مصداق آزادی بیان دانست.

وزارت خارجه ترکیه سپس با یادآوری ضرورت رعایت پایبندی به اصول حرفه ای در پرداختن به چنین موضوعات حساس، بر ضرورت اجتناب از شایعه های مغرضانه تاکید و هدفِ شایعه پردازان در این زمینه را گمراه کردن افکار عمومی اعلام کرد و اقدام مسؤولیت پذیرانه همه رسانه ها را در این زمینه خواستار شد.

وزارت خارجه ترکیه همچنین از شهروندان ترکیه خواست به چنین شایعه های دروغینی، توجه نکنند و تاکید کرد که به تلاش و هماهنگی با طرف های ذیربط به منظور سالم برگرداندن پرسنل کنسولگری ترکیه به کشور ادامه خواهد داد.


26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها