علمای الازهر مصر درباره داعش چه می‌گویند؟ + فیلم

شنبه 1 شهريور 1393 - 22:36

قاهره (العالم) – مفتی مصر تاکید کرد، اقدامات داعش در کشتار مسلمانان تحت عنوان "جهاد" هیچ ربطی به دین اسلام ندارد.

"شیخ شوقی علام" در گفتگویی تلویزیونی تأکید کرد: عناصر داعش به نام اسلام سخن می گویند ، این درحالی است که شریعت اسلامی از اقدامات آنان مبرا است، و اقداماتی که گروه داعش درعراق انجام می دهد، به هیچ وجه جهاد نیست.
وی افزود: اقداماتی که اکنون علیه مسلمانان و به نام جهاد صورت می گیرد ، جهاد نیست و نمی توان آنرا جهاد نامید؛ زیرا درمفهوم این اصطلاح اختلال ایجاد می‌شود و باید تعریف درستی از جهاد ارائه کرد.
همچنین برخی از علمای الازهر ومحققان اسلامی اعلام کرده اند که داعش ساخته دست آمریکا است؛ و هدف از تشکیل این گروه تروریستی، فتنه انگیزی و ایجاد ناآرامی و ترسیم در منطقه است.
" علوی امین " استاد علوم دینی در دانشگاه الازهر روز شنبه به خبرنگار العالم گفت: داعش گروهی است که اهل تسنن و جماعت آن را قبول ندارند؛ زیرا تفکرات آنان مانند خوارج است که امام علی (ع) را به شهادت رساندند.
وی تأکید کرد که آنان گمان می کنند کار خوبی انجام می دهند.
شیخ "نبیل نعیم" کارشناس امور گروه های اسلامی نیز در مصاحبه با خبرنگار العالم اظهار داشت: داعش ، گروهی تروریستی است که آمریکا و برخی کشورهای ابرقدرت آن را ایجاد کرده و بازیچه دست آنان است.
نبیل علیم خاطرنشان کرد:  متاسفانه برخی از حکومت ها نیز بازیچه آمریکا وبرخی کشورهای دیگر هستند.
اقشار مختلف جامعه مصر هم اقدامات گروه داعش را محکوم کرده و درباره گسترش تفکر آنان در کشورهای عربی هشدار دادند.
یک شهروند مصری به خبرنگار العالم گفت: اقدامات گروه داعش ، جهاد نیست بلکه کفر است زیرا آن ها انسان را مانند حیوان می‌کشند و این اقدامات آن ها کفر و شرک به خداوند است .
یک شهروند دیگر تأکید کرد: اسلام با کشتن مسلمان و حتی مسیحیان مخالف است.
یکی دیگر از شهروندان مصری اظهار داشت: گروه داعش وجهه اسلام را تخریب می کند و هیچ نفعی برای اسلام ندارد ، این درحالی است که به گفته علما، دین اسلام مبتنی بر محبت و صلح میان همگان است، و نه ریختن خون دیگران؛ اما جهاد شروط خاص خود را دارد و به هیچ وجه نمی توان اقدامات داعش و طرفداران آن را جهاد نامید.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها