مسؤول کمیته تحقیق: نتانیاهو باید محاکمه شود

مسؤول کمیته تحقیق: نتانیاهو باید محاکمه شود
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 16:51

مسؤول کمیته تحقیق سازمان ملل درباره غزه، خواستار محاکمه نخست وزیر رژیم صهیونیستی دردیوان بین المللی کیفری شد.

"ویلیام شاباز" پروفسور کانادایی در رشته قوانین بین الملل حقوق بشر با انتشار مقاله ای در یک نشریه حقوقی نوشت: نتانیاهو به عنوان یک جناتیکار جنگی تنها عامل تهدید بقای اسرائیل است.

شاباز از سوی سازمان ملل به عنوان مسوول کمیته بین المللی تحقیق درباره نقض حقوق بشر و جرایم جنگی صهیونیست ها در حمله اخیر به غزه تعیین شده است.

این حقوقدان کاناداییِ متخصص در حوزه جرایم بین اللمل و قوانین حقوق بشر، و مدیر انجمن بین المللی پژوهشگران در زمینه نسل کشی، پیش از این هم اعلام کرده بود که مشتاق دیدن محاکمه نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در دیوان بین المللی کیفری است.

وی در دسامبر 2011 با انتشار مقاله ای در یک مجلۀ حقوقی، نتانیاهو را بزرگترین تهدید برای ادامه حیات اسرائیل معرفی کرد. او این مقاله را در پاسخ به اظهارات نتانیاهو منتشر کرد که گفته بود اسرائیل با سه تهدید استراتژیکی مهم برنامه هسته ای ایران، موشک های گروه های مقاومت و پرونده گلدستون روبروست.

شاباز در مقاله ای که سال گذشته منتشر شد، خاطرنشان کرد: "چرا ما خواهان محاکمه رییس جمهور سودان در دیوان بین المللی کیفری به خاطر جنایت در دارفور هستیم، اما نخست وزیر و سران اسرائیل را به دلیل جنایاتشان در غزه و دیگر نقاط سرزمین فلسطین محاکمه نمی کنیم؟"

پربیننده ترین خبرها