آغاز سومین مرحله تظاهرات ضد دولتی در یمن

آغاز سومین مرحله تظاهرات ضد دولتی در یمن
جمعه 7 شهريور 1393 - 16:33

هزاران نفر از مردم یمن پس از نماز جمعه در اعتراض به سیاست های کنونی کشورشان در شهرهای صنعا و صعده به خیابان ها ریختند و بر لزوم برکناری دولت تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تظاهرات مردم یمن در شهرهای مختلف یمن از جمله صنعا و صعده با هدف سرنگونی دولت "محمد سالم باسندوه" پس از نماز جمعه امروز ادامه یافت.

جنبش انصارالله تحت رهبری سید عبدالملک الحوثی با اعلام سومین مرحله از اعتراضات مردمی، خواستار تجمع معترضان در جاده منتهی به فرودگاه صنعا شد. معترضان تداوم تظاهرات تا تحقق خواسته هایشان را تاکید کردند.

در این تظاهرات معترضان شعارهایی علیه دولت عربستان سر ‌دادند و همچنین تاکید کردند تا زمانی که دولت یمن استعفا ندهد و قیمت سوخت به حالت سابق بازنگردد، دست از تظاهرات برنخواهند داشت.

یمن در طی روزهای اخیر شاهد موج جدیدی از اعتراضات ضد دولتی بوده است که پس از اعتراضات سال 2011 که منتهی به برکناری علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق این کشور شد، بزرگترین اعتراضات خیابانی در این کشور بوده است.

در شهر صعده مرکز استان صعده نیز تظاهرات مشابهی برگزار شده است.

روز گذشته نیز مردم صنعا و شماری از استان های یمن با برپایی تظاهرات، سرنگونی دولت و جایگزینی دولتی لایق و کاردان را مورد تاکید قرار داده و سیاست های اقتصادی باسندوه نخست وزیر فعلی یمن را محکوم کردند و این دولت را فاسد و ناکارآمد خواندند.

از سوی دیگر، هواداران دولت یمن نیز سعی در برگزاری تظاهراتی در حمایت از دولت در پایتخت این کشور به نام "همبستگی ملی برای حمایت از اصول ملی" دارند که سید عبدالملک الحوثی در سخنرانی سه شنبه شب خود این دست تظاهرات و تحرکات را فریب دادن مردم تحت عنوان همبستگی و حمایت از فاسدان کشور دانست.

جنبش انصار الله یمن رهبری اعتراضات مسالمت آمیز مردمی را برای تحقق خواسته های مردم از جمله سرنگونی دولت فاسد کنونی، لغو دستور آزاد سازی حامل های فرآوردهای سوختی و عمل به نتایج کنفرانس گفت وگوهای ملی این کشور را برعهده دارد.

سید عبدالملک الحوثی در سخنرانی سه شنبه شب خود به حکومت هشدار داد که اگر خواسته های مردم برآورده نکند، مرحله سوم اعتراضات مردمی را به طور گسترده تر آغاز خواهد کرد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها