10 سال زندان برای عکاس بین المللی بحرینی

10 سال زندان برای عکاس بین المللی بحرینی
يکشنبه 9 شهريور 1393 - 19:24

العالم - حکم 10 سال زندان برای احمد حمیدان، روزنامه نگار وعکاس خبری بحرینی، که به تهیه عکس و مستندات از راهپیمایی های مسالمت آمیز مردم مبادرت کرده بود، توسط دادگاه عالی استیناف این کشورتایید شد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه بحرین در ژانویه سال 2013 حمیدان را به همراه 30 تن دیگر به اتهام حمله به مرکز پلیس ستره که در سال 2012 رخ داد، به 10 سال زندان محکوم کرده بود.

این در حالی است که 11 سازمان حقوقی، این حکم را ناشی از مشارکت وی در تهیه عکس و مستندات از راهپیمایی های مسالمت آمیز مردم بحرین علیه رژیم دیکتاتوری آل خلیفه ارزیابی کردند.

این سازمان ها اعلام کردند که درخواستی را مبنی بر آزادی حمیدان به عنوان عکاس خبری بحرینی که چندین جایزه بین المللی کسب کرده برای حمد بن عیسی شاه بحرین ارسال کرده اند.

در بیانیه این سازمان ها آمده است که اینگونه اتهامات و احکام زندان، نوعی ارعاب و سرکوب روزنامه نگاران و اهالی رسانه بوده و با تعهدات بحرین به معاهدات بین المللی در زمینه حقوق مدنی، سیاسی و نیز توصیه هایی که در بازدیدهای دوره ای در سال 2012 به این کشور ارایه شده، تعارض دارد.

در این بیانیه خطاب به شاه بحرین آمده است: از شما می خواهیم که حمیدان را آزاد و تمامی اتهام های وارده به وی را بدون قید و شرط باطل کنید و به معاهدات بین المللی در زمینه آزادی روزنامه نگاری پایبند باشید.

احمد حمیدان از تاریخ دسامبر 2012 در بازداشت به سر می برد و کمیته حمایت از خبرنگاران که مقر آن در نیویورک است روز 23 اگوست سال جاری آزادی وی را خواستار شد.

تعدادی از شهروندان بحرینی شب گذشته در همبستگی با حمیدان در منطقه ستره تجمع کردند تا اعتراض خود را به حکم زندان وی نشان دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها