آوارگی 40 هزار خانواده فلسطینی در جنگ غزه + فیلم

دوشنبه 10 شهريور 1393 - 21:40

غزه، العالم ـ رژیم اشغالگر قدس در جنگ 51 روزه علیه فلسطینیان در نوار غزه، با تحمیل خسارتی در حدود 9 میلیارد دلار، بیش از 40 هزار خانواده فلسطینی را آواره کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حملات ناجوانمردانه و خونین رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه، مساجد و اماکن عبادی و مراکز دینی و حتی مقابر نیز از حملات نیروی هوایی صهیونیست ها درامان نماندند و مناره های مساجد نیز هدف خلبان های اسراییلی قرار گرفتند و بسیاری از مساجد به طور کامل تخریب شدند.

"حسین الصیفی" سرپرست وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین در گفت وگو خبرنگار شبکه العالم اظهار داشت: در اثر حملات نیروی هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ 51 روزه غزه، 73 مسجد فلسطینیان به طور کامل  ویران شده و 179 مسجد نیز آسیب دیده است.

وی افزود: حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه موجب شده تا بسیاری از خانه های فلسطینیان ویران شود به حدی که 40 هزار خانواده فلسطینی آواره شده و در چادرها و خانه های چوبی و پلاستیکی به سر می برند.

یکی از پناهجویان فلسطینی نیز به خبرنگار العالم گفت: ما در یک برج 11 طبقه در امنیت زندگی می کردیم، اما در اثر حمله رژیم صهیونیستی زندگی خود را از دست دادیم و اینک در چادرهایی که مشاهده می کنید به زندگی ادامه می دهیم.

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با حملات وحشیانه و سازمان یافته خود علیه فلسطینیان نوار غزه در جنگ 51 روزه، زیر ساخت ها و اقتصاد فلسطینی ها را هدف قرار داده و ویران کرد.

"سمیر ابومدللة" کارشناس اقتصادی فلسطینی در این باره اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در تجاوز اخیر خود به  نوار غزه، مراکز اقتصادی، تجاری، صنعتی و بیمارستانها و حتی قبرستانها را هدف قرار داد که آثار و پیامدهای زیادی به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد:  بنا به برآوردهای مرکز آمار فلسطینی و وزارتخانه ها، خسارتها و تلفات جنگ غزه تا این لحظه حدود 9 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

 ابومدللة با اشاره به این که در جنگ غزه بیش از 11 هزار خانه فلسطینیان به طور کامل ویران شده افزود: در این جنگ نابرابر بیش از دو هزار و صد فلسطینی نیز شهید شده اند.

tt-1-16:00 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها