مالکی: عاملان جنایت اسپایکر مجازات می‌شوند

مالکی: عاملان جنایت اسپایکر مجازات می‌شوند
چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 20:09

العالم - نخست وزیر عراق از شناسایی تعدادی از عاملان جنایت پایگاه اسپایکر خبر داد و گفت: این افراد به دست عدالت سپرده خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نوری المالکی امروز (چهارشنبه) در سخنرانی هفتگی خود، اظهار داشت: جنایت اسپایکر جنایت هولناکی است و کسانی که در آن کشته شدند نه فقط از کارمندان پایگاه نظامی که تعدادی نیز از شهروندان عراقی هم بودند.

نخست وزیر عراق با اعلام این که تعدادی از عاملان این حادثه شناسایی شده اند، افزود: آن چه در پایگاه شهید ماجد التمیمی معروف به اسپایکر رخ داد جنایت زشتی است که دل همه مردم عراق را در خون نشاند و متاسفانه برخی از ساکنان منطقه در آن مشارکت داشته اند و حتما به سزای عمل خود خواهند رسید.

مالکی هفته گذشته از تشکیل کمیته ای با عنوان "انتقام از شهدای اسپایکر" خبر داد که وظیفه آن شناسایی و پیگرد عاملان کشتار یک هزارو 700 دانشجوی پایگاه نظامی تکریت می باشد.

وی تاکید کرد که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و اعلام آمادگی بسیاری از کشورها برای حمایت از عراق در مبارزه با تروریست های داعش به فضل اراده ملت عراق بود.

نخست وزیر عراق خطاب به کشورهای دنیا گفت: اگر می خواهید یک جنگ جهانی علیه تروریسم راه بیندازید نقطه آغاز آن باید عراق باشد.

وی در پایان با اشاره به فرار تروریست ها از موصل پس از مشاهده اوج اراده و قدرت نیروهای عراقی، تاکید کرد که روزهای آینده ثابت می کند که عراق گورستان داعش خواهد شد.

دیروز بیش از یکصد تن از اعضای خانواده های نظامیان عراقی که در پایگاه نظامی اسپایکر در تکریت به دست گروه تروریستی داعش در ماه ژوئن، ربوده یا کشته شدند به نشانه اعتراض در برابر پارلمان عراق تجمع کرده و خواستار تعیین سرنوشت فرزندان خود شدند. این تجمع به خشونت کشیده شد و برخی از معترضان، خساراتی به اموال و ساختمان پارلمان وارد کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها