پیشنهاد العامری برای وزارت دفاع عراق

پیشنهاد العامری برای وزارت دفاع عراق
پنج‌شنبه 13 شهريور 1393 - 18:39

نماینده فراکسیون بدر از اعضای ائتلاف دولت قانون، از معرفی "هادی العامری" دبیر کل سازمان بدر و مسوول امنیت دیالی برای پست وزیر دفاع خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "رزاق محیبس" در مصاحبه با شبکه عراقی "سومریه نیوز" با اعلام این خبر گفت: فراکسیون بدر همچنین شش نفر را به عنوان نامزد تصدی وزارتخانه های ترابری، جوانان و ورزش اعلام معرفی کرده است.
فراکسیون الاحرار نیز با اشاره به اعلام اسامی نامزدهایش برای پست های وزارتی به "حیدر العبادی" اعلام کرد که در کابینه جدید به یک پست کلیدی و سه وزارتخانه خدماتی دست خواهد یافت.

العبادی از سوی "فؤاد معصوم" رئیس جمهور عراق مأمور تشکیل دولت جدید شده است .
عمار آل عیسی از سران مجلس اعلای اسلامی عراق نیز روز گذشته با ابراز خوش بینی درباره تشکیل دولت جدید گفت که احتمال دارد مجلس نمایندگان عراق روز پنجشنبه یا در روزهای آتی به این دولت رای دهد.
عباس البیاتی، نماینده ائتلاف دولت قانون در مجلس، روز گذشته گفت: دولت العبادی اوایل هفته آینده تشکیل خواهد شد و در آن ائتلاف ملی 17 وزارتخانه را خواهد داشت.
یک منبع نزدیک به العبادی روز گذشته از تلاش برخی فراکسیون های سیاسی به منظور تحمیل شخصیت های غیر مقبول به العبادی برای پست های وزارتی خبر داد که العبادی نیز تهدید کرد در صورت تحمیل هر گونه شخصیتی به وی، از تشکیل کابینه خودداری خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها