مرجعیت عراق خواستار تشکیل "کابینه ملی" شد

مرجعیت عراق خواستار تشکیل
جمعه 7 شهريور 1393 - 17:56

نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه امروز، شتاب در تشکیل "کابینه‌ای ملی" و دقت در انتخاب نامزدهای پیشنهادی برای تصدی پست های وزارتی را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید "احمد الصافی" در خطبه نماز جمعه امروز شهر کربلای معلی که در حرم حضرت امام حسین (ع) برگزار شد، گفت: باید در تشکیل کابینه، شتاب کرد. این کابینه باید، ملی محور باشد؛ به طوری که همه جریان های سیاسی و نمایندگان احساس کنند که این کابینه بر پایه هایی درست و بر محور خدمتگزاری به همه کشور استوار شده است و نگاهی روشن در تشخیص مشکلات کنونی و آینده در زمینه خدمات رسانی، برقراری امنیت و سامان دهی به اقتصاد داشته باشد.

احمد الصافی سپس بر ضرورت وجود آیین نامه ای داخلی در کابینه تاکید کرد که رویکرد کابینه را تعیین و صلاحیت ها و اختیارات را توضیح و توزیع کند و کار تیمی را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش السومریه نیوز، احمد الصافی همچنین بر ضرورت دقت در انتخاب افراد متخصص و دارای توانمندی سرعت عمل جهت سامان دهی به مشکلات و تلاش برای حل آن ها تاکید کرد.

"حیدر العبادی" نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه، روز جمعه، فهرست های سیاسی را به شتاب هر چه بیشتر برای ارائه نامزدهای پیشنهادی خود برای تصدی پست های وزارتی فراخواند و برای این کار به آن ها دو روز فرصت داد و تاکید کرد که در اجرای برنامه های کابینه خود به اصل شراکت و همچنین رهنمودهای آیت الله سیستانی پایبند خواهد بود.
26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها