درپی دعوت سید عبدالملک الحوثی

تظاهرات گسترده سراسر یمن را فرا گرفت

تظاهرات گسترده سراسر یمن را فرا گرفت
جمعه 14 شهريور 1393 - 16:57

مردم مناطق مختلف یمن در راستای سومین مرحله از اعتراضات گسترده بنا به دعوت سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله به خیابانها آمدند تا بر لزوم برآورده شدن خواسته های مشروع خود تاکید کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شهر صنعا پایتخت یمن شاهد تظاهرات گسترده علیه سیاست های دولت بود و تظاهرکنندگان خواستار مشارکت مردم در اداره امور کشورشان شدند و سیاست های دولت را محکوم کردند .

ده ها هزار نفر از مردم یمن نیز در استان صعده در شمال این کشور تظاهرات مشابهی برگزار کردند.

مردم یمن از دو هفته پیش جنبش اعتراضی و مسالمت آمیز خود را برای برآورده شدن سه خواسته اصلی شامل "سرنگونی دولت فاسد، لغو دستور آزادسازی حامل های سوخت و اجرای نتایج کنفرانس گفت وگوی ملی" این کشور آغاز کردند که رهبری این حرکت گسترده مردمی را جنبش انصار الله برعهده دارد.

مذاکرات و رایزنی های برگزار شده بین جنبش انصار الله به عنوان نماینده مردم و نهاد ریاست جمهوری یمن در طول دو هفته اخیر با وجود طرح برخی پیشنهادها به نتیجه نرسید. جنبش انصار الله دور روز پیش در واکنش به طرح کمیته ریاست جمهوری برای حل اوضاع یمن گفت که این طرح خواسته های مردم را برآورده نمی کند و در واقع دور زدن این خواسته ها است.

کمیته ریاست جمهوری یمن دراین طرح از تشکیل دولت وحدت ملی ظرف یک هفته سخن گفت که چهار پست کلیدی آن از جمله وزیر دفاع و دارایی را شخص رئیس جمهور انتخاب کند. یکی دیگر از مفاد این طرح کاهش اندک قیمت فرآورده های سوختی بود. جنبش انصار الله در واکنش تاکید کرد: تشکیل دولتی با این شکل همان بازتولید دولت قبلی است و دور زدن مطالبات مردم به شمار می رود.

مردم یمن از روز دوشنبه به دعوت سید عبدالملک الحوثی گام های تدریجی مرحله سوم جنبش اعتراضی خود را برای رسیدن به خواسته هایشان آغاز کرده و در اطراف مقر دولت و وزارتخانه ها در شهر صنعا و ورودیهای این شهر چادر تحصن برپا کرده اند. آنها همچنین بویژه در شهر صنعا تظاهرات می کنند.

کمیته ساماندهی اعتراضات یمن، مردم را به تظاهرات در چند میدان اصلی صنعا در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده و تحصن در این میادین برای اجبار دولت پیشبرد امور یمن به تغییر سیاست های خود فراخوانده است.

رئیس جمهور یمن زیر فشار مردم دو روز پیش دولت باسندوه را برکنار و این دولت را تا تشکیل دولت آینده مامور پیشبرد امور کرد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها