گزارش خبرنگار العالم از تحولات اخیر سوریه+ ویدیو

شنبه 15 شهريور 1393 - 18:50

دمشق (العالم)- "مازن سلمو" خبرنگار شبکه العالم در گزارشی از تسلط کامل ارتش سوریه بر شهرک "حتیته الجرش" در غوطه شرقی در استان ریف دمشق و نیز تسلط نیروهای مردمی کُرد بر شهرک جزعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار العالم، نیروهای مردمی کُرد سوریه پس از درگیری های شدید با عناصر گروهک تروریستی داعش، موفق شدند بر شهرک جزعه در ریف حسکه واقع در شمال شرقی سوریه مسلط شوند و روستاهای حومه آن را از دست تروریست ها آزاد کنند.

وی در این گزارش از ادامه عملیات پاکسازی این شهرک از وجود تروریست ها، کشف مقداری سلاح به جا مانده از آنها، خنثی سازی ده ها بمب و هلاکت حدود 36 تروریست مسلح داعش خبر داد.

یکی از افسران ارتش سوریه در گفت وگو با خبرنگار العالم به موقعیت راهبردی شهرک جزعه بویژه پس از حمله ددمنشانه تروریست های داعش به ایزدی های شنگال و ایجاد گذرگاهی امن به سوی شنگال از این شهرک اشاره کرد.

خبرنگار العالم در ادامه از عملیات کمین ارتش سوریه در منطقه المناشیر در ریف عتمان و انهدام ساختمان های محل استقرار تروریست ها در این منطقه و به هلاکت رسیدن ده ها عنصر مسلح در این عملیات خبر داد.

سلمو گفت: نیروهای ارتش سوریه همچنین چند مقر دیگر تروریست ها  را در شهرک "حتیته الجرش" در نزدیکی زبدین هدف قرار داده اند و خود تروریست ها اذعان کرده اند که بخش های وسیعی از این  شهرک را به دنبال پیش روی ارتش سوریه از دست داده اند.

وی با اشاره به ادامه حملات توپخانه ای ارتش سوریه در محله جوبر در استان ریف دمشق، از تنگ تر شدن عرصه به تروریست ها در این منطقه و ادامه پاکسازی مناطق تحت سیطره ارتش سوریه از وجود تروریست ها خبر داد.

مازن سلمو در پایان خاطرنشان کرد که دستاوردهای نظامی مهم ارتش سوریه در اغلب مناطق تحت نفوذ تروریست ها، بویژه تحولات نظامی اخیر در غوطه شرقی در استان ریف دمشق و جوبر عرصه را روز به روز بر تروریست ها تنگ تر کرده و باعث شده که ایده تهدید پایتخت در حال رنگ باختن باشد.
9/6- tok 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها