تظاهرات در عراق برای جلوگیری از بازگشت بعثیها

تظاهرات در عراق برای جلوگیری از بازگشت بعثیها
جمعه 21 شهريور 1393 - 21:01

صدها تن از مردم منطقه الخالص در استان دیالی، در تظاهراتی درباره هرگونه واگذاری وزارتخانه های امنیتی کشور به پسمانده های حزب منحل بعث هشدار دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "صادق الحسینی" رئیس کمیسیون امنیت در شورای استانداری دیالی تأکید کرد: تظاهر کنندگان، درباره واگذاری وزارتخانه های امنیتی (وزارت کشور و وزارت دفاع) به پسمانده های حزب منحل بعث و کسانی که اندیشه های پوسیدۀ این حزب را در سر می پرورانند، هشدار دادند و تاکید کردند این کار، عواقب وخیمی را به دنبال خواهد داشت.

وی روز جمعه به شبکه عراقی "سومریه نیوز" گفت: تظاهر کنندگان تاکید کردند که در صورت واگذاری وزارتخانه های امنیتی به پسمانده های بعثی، به خیابان ها خواهند ریخت و تظاهرات گسترده برگزار خواهند کرد، زیرا بازگشت به گذشته برای آنان غیرممکن است و در هیچ چارچوبی بازگشت بعثیها به حاکمیت را نمی پذیرند.

به گفته الحسینی، تظاهر کنندگان واگذاری یکی از وزارتخانه های کشور و دفاع به هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر را خواستار شدند و تاکید کردند که وی شخصیتی ملی گراست که می تواند در حد و اندازۀ برقراری امنیت و ثبات در کشور ظاهر شود.

تظاهر کنندگان همچنین اظهارات توهین آمیز برخی از سیاستمداران علیه نیروهای بسیج مردمی را که به فراخوان مرجعیت برای مبارزه شتافتند؛ محکوم کردند، و آن را تلاشی برای خدشه دار کردن نقش این نیروها در دفاع از کشور دانستند. به گفته آنان برخی سیاستمداران این نیروها را باندهای مسلح خوانده اند.

الحسینی گفت: بسیج مردمی، ندای مرجعیت را لبیک گفت و به حمایت از امنیت و ثبات کشور و مقابله با گروهک های تکفیری شتافت و دستاوردهای امنیتی مهمی را رقم زد و جلوی پیشروی داعش و دیگر گروه های تکفیری به دیالی و بغداد را گرفت.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها