مهلت یک هفته‌ای قطر برای اخراج اخوان

مهلت یک هفته‌ای قطر برای اخراج اخوان
شنبه 22 شهريور 1393 - 10:45

قطر، یک هفته به اخوان المسلمین فرصت داد تا از این کشور خارج شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری "آناتولی" ترکیه به نقل از منابع نزدیک به اخوان المسلمین تأکید کرد که دولت قطر، از هفت تن از رهبران اخوان المسلمین و شخصیت های نزدیک به آنان خواست از این کشور خارج شوند و یکی از سران حزب آزادی و عدالت وابسته به اخوان المسلمین مصر، از موافقت این حزب، با درخواست دولت قطر خبر داد.

به گفته این منابع، شخصیت هایی که قطر از آن ها خواسته است از این کشور خارج شوند، عبارتند از: "محمود حسین" دبیرکل گروه اخوان المسلمین، "عمرو دراج" عضو دفتر اجرایی حزب آزادی و عدالت، "حمزه زوبع" عضو دفتر اجرایی حزب آزادی و عدالت، "اشرف بدر الدین" عضو کمیته عالی حزب عدالت و آزادی، "جمال عبدالستار" سرپرست اسبق وزارت اوقاف مصر و دو تن از مبلغان به نام های "عصام تلیمه" از اخوان المسلمین و "وجدی غنیم" از مبلغان نزدیک به اخوان المسلمین.

این منابع با تاکید بر این که این تصمیم قطر، سران اخوان المسلمین را غافلگیر کرده است، خاطر نشان کردند که امکان دارد به زودی از تعداد بیشتری از سران اخوان المسلمین درخواست شود از قطر خارج شوند.

در این میان، "عمرو دراج" عضو دفتر اجرایی حزب آزادی و عدالت با صدور بیانیه ای اعلام کرد: از نقش قطر در حمایت از ملت مصر در انقلاب خود ضد کودتا قدردانی می کنیم و شرایطی که منطقه دچار آن است را درک می کنیم به همین سبب برای این که این کشور از زیر بار فشار خارج شود، شماری از سران اخوان المسلمین و حزب آزادی و عدالت که از آن ها درخواست شده است مقر خود را به خارج از این کشور منتقل کنند، با این درخواست موافقت کردند.

"وجدی غنیم" از مبلغان نزدیک به اخوان المسلمین نیز با انتشار ویدیویی بر روی صفحه یوتیوب اعلام کرد: تصمیم گرفتم برای تبلیغ به خارج از کشور عزیزِ قطر بروم تا مسبب مشکل یا فشاری برای قطر نشوم.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها