افشای نقش عربستان و آمریکا در ایجاد داعش

افشای نقش عربستان و آمریکا در ایجاد داعش
يکشنبه 23 شهريور 1393 - 11:09

یک سناتور سابق آمریکایی، از نقش این کشور و عربستان در به وجود آمدن گروه تروریستی داعش پرده برداشت.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، موضوع " انتقاد از دولت آمریکا به علت امتناع از تحقیق درباره حمایت عربستان از گروه‌های تروریستی مانند القاعده " مهمترین موضوع مصاحبه پاتریک کوکبرن خبرنگار ایندیپندنت با باب گراهام سناتور سابق آمریکا و عضو کمیته تحقیق درباره حملات 11 سپتامبر 2001 است.
گراهام در این مصاحبه گفت : امتناع واشنگتن از تحقیق درباره نقش عربستان در حملات یازدهم سپتامبر، باعث به وجود آمدن داعش شد .
وی که قبلاً رئیس کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا بود، اظهار داشت: دولت‌های مختلف آمریکا، حمایت عربستان از افراطیون سنی را نادیده گرفته اند .
گراهام خاطرنشان کرد: نادیده گرفتن رفتارهای عربستان خصوصاً نقش این کشور در حملات یازدهم سپتامبر، باعث شد که عربستان به رفتارهای ضد آمریکایی خود، به ویژه حمایت از  داعش ادامه بدهد.
این سناتور سابق آمریکایی پیشتر نیز اعلام کرده بود که نادیده گرفتن رفتارهای عربستان و تعامل با این کشور، به عنوان متحدِ مورد اعتماد کاخ سفید،  عامل کوتاهی سرویس اطلاعاتی آمریکا در رصد کردن تحرکات داعش شد؛ و کار به جایی رسید که این گروه روز 10 ژوئن 2014 شهر موصل را تصرف کرد .
گراهام تأکید کرد: بهتر است که با عربستان برخورد کرد، زیرا این کشور نقشی اساسی در حمایت مالی از داعش و دیگر گروه های افراطی دارد، هر چند دولت ریاض این امر را تکذیب می کند .

پربیننده ترین خبرها