دلیل حمله آمریکا به داعش و سکوت درباره عربستان

دلیل حمله آمریکا به داعش و سکوت درباره عربستان
شنبه 18 مرداد 1393 - 16:05

روزنامه "ایندیپندنت" چاپ انگلیس با اشاره به سکوت آمریکا در قبال حمایت مالی و معنوی عربستان سعودی از تروریستها در عراق و سوریه، عملیات اخیر آمریکا علیه تروریستهای داعش را نشانه "نفاق" باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دانست.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "رابرت فیسک" روزنامه نگادر معروف انگلیسی در مطلبی در "ایندیپندنت" تأکید کرد: باراک اوباما هنگامی که گروه داعش در حال ارتکاب جنایت و فاجعه بود، هیچ اقدامی انجام نداد.
فیسک موضع اخیر اوباما در خصوص درگیری با عناصر داعش را "نفاق" دانست چرا که هیچ اشاره‌ای به هم پیمانش عربستان سعودی نکرد، درحالیکه افراطی‌های سعودی حامی تروریست‌ها در عراق و سوریه بوده‌اند.
وی افزود؛ باراک اوباما هنگامیکه گروه تروریستی "دولت اسلامی" به سرکردگی ابوبکر بغدادی در حال ارتکاب جنایت و کشتار در عراق بود هیچ کاری نکرد، ولی برای نجات مسیحیان و ایزدی‌ها، با شتاب عمل کرد.
فیسک اظهار داشت: اوباما به هم پیمان سعودی خود که سلفیهای آن حامی معنوی و مالی تروریستهای افراطی در عراق و سوریه هستند، هیچ اشاره‌ای نکرده است؛ در افغانستان نیز چنین وضعیتی حاکم است.
فیسک خاطرنشان کرد: دیوار بین سعودی‌ها و وحشی‌هایی که آنها به وجود آوردند، و آمریکا اکنون در حال بمباران آنها است، همچنان باید بلند و نامرئی بماند.
فیسک تأکید کرد: اگر آوارگان بیچاره‌ در شمال عراق فلسطینی بودند، آیا آمریکایی‌ها دست به همچنین اقدامی می‌زدند؟

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها