اف‌بی‌آی: حمایت از داعش افزایش یافته است

اف‌بی‌آی: حمایت از داعش افزایش یافته است
چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 22:34

مدیر اف بی آی در سخنانی در کنگره آمریکا تاکید کرد که میزان حمایت از گروه داعش پس از آغاز حملات هوایی آمریکا در عراق افزایش یافته و این گروه احتمالا گروگان‌های بیشتری خواهد گرفت تا واشنگتن را مجبور به دادن امتیاز کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، جیمز کومی مدیر پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) امروز چهارشنبه در نشست کنگره تصریح کرد که گروهک داعش متعهد به ایجاد رعب و وحشت و جذب نیروی تازه و جلب توجه افکار عمومی از طریق استفاده از شبکه های اجتماعی و انتشار فیلم های ویدئویی مربوط به سربریدن خبرنگاران آمریکایی است.

بر اساس این گزارش وی افزود: استفاده گسترده داعش از شبکه های اجتماعی و رشد حمایت های اینترنتی و آنلاین پس از آغاز حملات هوایی آمریکا به عراق بیشتر شده است.

مدیر اف بی آی گفت: داعش و سایر گروه های وابسته به آن ممکن است به تلاش خود برای به گروگان گرفتن آمریکایی ها ادامه دهند تا دولت واشنگتن را مجبور به دادن امتیازاتی کنند که تنها منجر به تقویت داعش و گسترش عملیات های تروریستی خواهد شد.

"مت اولسن" مدیر مرکز ملی مقابله با تروریسم نیز تاکید کرد که داعش روزانه بیش از یک میلیون دلار از فروش نفت در بازار سیاه، قاچاق، سرقت و دریافت باج درآمد به دست می آورد.

مقام های امنیت ملی آمریکا نیز به کمیته نمایندگان امنیت داخلی اعلام کردند که توانایی داعش برای حمله خاک آمریکا بستگی به استفاده گسترده و پیچیده این گروه از شبکه های اجتماعی برای رادیکالیزه کردن آمریکایی ها دارد.

اولسن تصریح کرد که سوریه همچنان یک مرکز اصلی برای آموزش گروه های مستقل یا وابسته به القاعده است. نرخ مسافرانی که به سوریه می روند از نرخ مسافرانی که به افغانستان و پاکستان، عراق، یمن یا سومالی می روند فراتر رفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها