درخواست سازمان‌های حقوقی برای آزادی فعال زن بحرینی

درخواست سازمان‌های حقوقی برای آزادی فعال زن بحرینی
پنج‌شنبه 27 شهريور 1393 - 19:26

سازمان‌های حقوقی آزادی مریم الخواجه فعال حقوق بشر بحرینی را از زندان‌های رژیم آل خلیفه خواستار شدند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، " سازمان گزارشگران بدون مرز" اعلام کرد، حدود 155 سازمان حقوقی از بیش از شصت کشور جهان با ارسال نامه ای برای حمد بن عيسى آل خليفه شاه بحرین، از او خواستند که برای آزادی مریم الخواجه از زندان های آل خلیفه وارد عمل شود.

مریم الخواجه مدیر مرکز حقوق بشر خلیج فارس است که مقر آن در بیروت واقع است. وی تابعیت دانمارکی نیز دارد و پدرش عبدالهادی الخواجه نیز به اتهام فعالیت در زمینه حقوق بشر در زندان های آل خلیفه زندانی است.

در نامه سازمان های بین المللی حقوق بشر خطاب به شاه بحرین آمده است که ما به نمایندگی از 155 مرکز جامعه مدنی در بیش از شصت کشور جهان با ارسال این نامه، ضمن محکوم کردن بازداشت سیاسی مریم الخواجه فعال حقوق بشر، آزادی فوری و بدون قید و شرط او را از شما درخواست می کنیم".

امضا کنندگان این نامه اعلام کردند که مریم الخواجه به علت دفاع از حق مشروع خود در آزادی بیان و آزادی های اساسی از جمله همکاری با سازمان های بین المللی و ایفای نقش مهم در زمینه تهیه اسناد از نقض حقوق بشر در بحرین مورد ظلم و ستم قرار گرفته است.

امضا کنندگان این نامه با مریم الخواجه و دیگر فعالان حقوق بشر که به علت دفاع از حقوق بشر و باورهای خود زندانی شده اند، اعلام همبستگی کردند.

"عبدالهادی الخواجه" پدر مریم الخواجه که در ارتباط با اعتراض های مردمی در بحرین بازداشت شده است، از سوی مسئولان رژیم آل خلیفه به اتهام "توطئه علیه حکومت" به حبس ابد محکوم شده است.

مریم الخواجه در خارج از بحرین به ویژه در واشنگتن فعالیت های گسترده داشته است و با برخی از اعضای کنگره آمریکا دیدار کرده است. وی در سال 2011 به عنوان شاهدی در زمینه رویدادهای بحرین در کنگره حاضر شد.

مریم الخواجه در حال حاضر به اتهام توهین به یک مأمور پلیس در فرودگاه بحرین بازداشت است و محاکمه وی اوایل اکتبر آغاز می شود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها