جنبش اهل الحق: انفجار در کاظمین پیامد دخالتهای آمریکا است

جنبش اهل الحق: انفجار در کاظمین پیامد دخالتهای آمریکا است
جمعه 28 شهريور 1393 - 22:53

"جنبش اهل الحق" انفجار دیروز در شهر کاظمین را "پیامد شومِ" دخالت های آمریکا در عراق و تکرار سناریوی سال 2006 در خصوص انفجار در مرقد امامین عسکریین (ع) در سامرا دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نعیم العبودی" سخنگوی دفتر سیاسی جنبش "اهل الحق" تأکید کرد: آمریکا، بار دیگر در پی گل آلود کردن آب برای ماهی گیری است تا بتواند زمینه انفجار فتنه طایفه ای در کشور را فراهم کند و با استفاده از آن، طرح ِ شوم تقسیم عراق بر اساس قومیت ها و مذاهب را پی بگیرد.

وی به شبکه عراقی "سومریه نیوز" گفت: بهانه جویی آمریکا در مبارزه با داعش در عراق، تعلل و تاخیر در مسلح کردن ارتش عراق و اعمال فشار بر دولت برای متوقف کردن عملیات هوایی ارتش عراق همگی عواملی هستند که به گروه های تروریست تکفیری برای حمله به شهرهای مقدس کمک می کنند.

العبودی هشدار داد: حملۀ روز گذشته به شهر کاظمین، گامی اولیه جهت تکرار سناریوی حمله به مراقد است که به شیوه حمله به مرقد امامین عسکریین (ع) در سامرا صورت می گیرد و همه از پیامدهای چنین جنایتی باخبریم و می دانیم چنین فتنه ای فقط در خدمت هواداران ِ تقسیم عراق است.

سخنگوی دفتر سیاسی جنبش "اهل الحق" دولت عراق را به شتاب هر چه بیشتر در مسلح کردن ارتش و نیروی هوایی این کشور به تجهیزات و فن آوری و جنگنده ها فراخواند، و برضرورت تکیه بر مردم و ارتش عراق و دلاورمردان نیروهای داوطلب و گروه های مقاومت برای مقابله با خطر داعش تاکید کرد و دولت را از اعتماد به دخالت بیگانگانی که جز به منافع و اهداف خود نمی اندیشند، برحذر داشت.

وی همچنین از پارلمان و فراکسیون های سیاسی خواست با انتخاب شخصیت هایی متخصص و شایسته برای وزارت دفاع و وزارت کشور، در قبال وضع حساسی که کشور در این مرحله دارد، مسؤولیت پذیر باشند.

شهر کاظمین، روز پنج شنبه، آماج حملات خمپاره ای و خودروهای بمب گذاری شده بود که بر اثر این انفجارها، 24 تن کشته و 90 نفر زخمی شدند.

فرماندهی عملیات بغداد هم از خنثی شدن حمله ای تروریستی با هدف ورود به زندان "العداله" در شهر کاظمین خبر داد.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها