3000 اروپایی در جمع تروریست‌ها درعراق و سوریه

3000 اروپایی در جمع تروریست‌ها درعراق و سوریه
سه شنبه 1 مهر 1393 - 23:10

هماهنگ‌کننده اروپایی مبارزه با تروریسم، با ارائه آماری جدید، شمار عناصر مسلح اروپایی را که برای جنگ به سوریه و عراق رفته اند، حدود 3000 نفر اعلام کرد.

" جیل دو كرشوف"هماهنگ کننده اروپایی مبارزه با تروریسم روز سه شنبه گفت: تعداد عناصر مسلح اروپایی در عراق و سوریه که در ماه ژوئیه گذشته، حدود دوهزار نفر اعلام شده بود، به حدود سه هزار نفر افزایش یافته است.

وی افزود که این افزایش در تعداد عناصر مسلح ممکنست ناشی از پیشرفت های داعش در برخی مناطق جغرافیایی و "اعلام خلافت" در برخی از مناطق تحت سلطه این گروه باشد.

این مسئول اروپایی اظهار داشت: پیشرفت های داعش، متوقف نشده است و اعلام خلافت از سوی این گروه می تواند تاثیر گذار باشد.

وی افزود که بر آورد وی از تعداد عناصر مسلح اروپایی درعراق و سوریه حدود سه هزار نفر است.

اکثر اروپایی هایی که به جمع گروه های مسلح در عراق و سوریه پیوسته اند، از کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان، بلژیک، هلند، سوئد و دانمارک هستند و تعداد محدودی از آنان از کشورهای اسپانیا، ایتالیا،ایرلند و اتریش هستند.

وی همچنین گفت که بین 20 تا 30 درصد از این عناصر مسلح که تبعه یا مقیم کشورهایی اروپایی بوده اند، به کشورهایشان بازگشته اند که برخی از آنان زندگی عادی خود را از سرگرفته اند و برخی دیگر بعد از صدمه های روحی درجنگ، دچار افسردگی شده اند و برخی دیگر از آنان که تندروتر بوده اند، تهدیدی برای کشورهایشان به شمار می روند.

دو كرشوف تاکید کرد: چالشی که هر یک از کشورهای عضو با آن مواجه هستند، ارزیابی وضعیت هر یک از این عناصر مسلح و تشخیص میزان خطر آنان و نشان دادن بهترین واکنش در برخورد با آنان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها