نمایشگاه بازمانده جنایت اسپایکر در دیوانیه

چهارشنبه 2 مهر 1393 - 10:05

نمایشگاهی از آثار نقاشی تحت عنوان "فریاد رنگ ها در برابر تروریسم" در شهر دیوانیه در مرکز عراق افتتاح شد که درد و رنج عراقی ها در اثر انفجارها و جنایت های گروههای مسلح از جمله داعش را به تصویر می کشد.

"فاضل البدیری" خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه گزارش داد، این نمایشگاه را "علی حسین" بازمانده جنایت اخیر گروه داعش علیه نیروهای پایگاه اسپایکر، نزدیک شهر تکریت عراق، افتتاح کرد.
گروه داعش بیش از هزار نفر از کارآموزان نظامی را درجریان حمله به پایگاه اسپایکر دستگیر و به قتل رساند و علی حسین تنها کسی بود که توانست جان سالم بدر برده و فرار کند.
"علی حسین" در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: برخی از این تابلوهای نقاشی که در آن خودروهای بمبگذاری شده و زندانیان به تصویر کشیده شده بود، من را به یاد زمانی انداخت که در کاخ های ریاست جمهوری (در منطقه تکریت) زندانی بودیم. و قصد داشتند ما را اعدام کنند.

"محمد الحمزواوی" از هنرمندان نقاش عراقی به خبرنگار العالم در این نمایشگاه گفت: رنگ ها همان گروه طوایف عراق هستند که در مقابل تروریسم ایستاده اند. این نمایشگاه در موضوعات خود به حمله وحشیانه به میهن عزیز ما پرداخته است که از جمله آن، پایگاه اسپایکر و چیزی بود که برای سربازان عزیز ما در این پادگاه روی داد.
"باسم الاعسم" پژوهشگر اجتماعی نیز گفت: ما در این نمایشگاه دریافتیم که هنرمندان نقاشی را برای محکوم کردن انواع ارعاب و تروریسم بکار می گیرند، و این امر بیانگر رابطه عمیق هنرمند با جامعه اش است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها