ائتلاف دولت قانون: حمله آمریکا، زمینی نخواهد بود

ائتلاف دولت قانون: حمله آمریکا، زمینی نخواهد بود
چهارشنبه 2 مهر 1393 - 18:45

العالم - ائتلاف دولت قانون اعلام کرد که آمریکا و ائتلاف بین المللی، در مقابله با داعش در عراق، از نیروی زمینی استفاده نخواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عباس البیاتی" نماینده ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق، در گفت وگو با پایگاه خبری شبکه السومریه، خاطر نشان کرد: آمریکا و ائتلاف بین المللی، در حمله به داعش از نیروی زمینی استفاده نخواهند کرد و تنها به پشتیبانی لوجستیکی از نیروهای عراقی و حملات هوایی به پایگاه های سازمان داعش اکتفا خواهند کرد.

وی سپس با اشاره به تشکیل گارد ملی در عراق خاطر نشان کرد: در مقابله با گروه تروریستی داعش، نیروهای داوطلب رکن اساسی به شمار می روند، به همین سبب، گارد ملی، با هدف جذب نیروهای داوطلب و سازمان دهی آنان در تشکیلاتی قانونی، ایجاد شد.

"اسامه النجیفی" معاون رییس جمهوری عراق نیز امروز چهارشنبه تاکید کرد که برنامه ائتلاف بین المللی ضد داعش، باید کاملا روشن و شفاف باشد.

وی همچنین مسلح کردن مردم، در مناطقی که به اشغال عناصر داعش درآمده است را خواستار شد.

"باراک اوباما" رییس جمهوری امریکا روز 26 شهریور تاکید کرد نیروهای آمریکایی که به عراق اعزام شده اند، درگیر عملیات نظامی نخواهند شد و ماموریت آن ها، محدود به همکاری با نیروهای امنیتی عراق و همکاری با آنان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها