قطع آب و برق؛ مجازات جمعی داعش برای عراقی‌ها

قطع آب و برق؛ مجازات جمعی داعش برای عراقی‌ها
پنج‌شنبه 3 مهر 1393 - 14:15

گروه تروریستی داعش برای مجازات جمعی ساکنان مناطق تحت اشغال خود، به قطع آب و برق این مناطق روی آورده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "عادل محمد" یکی از مسؤولان اتحادیه میهنی کردستان عراق، گفت: عناصرگروه داعش روز سه شنبه گذشته با هدف اعمال فشار و ایجاد ترس و وحشت بر اهالی استان دیاله، جریان برق هفت روستا با حدود 33 هزار خانواده در منطقه شیخ باوی از توابع منطقه جلولا دراین استان را قطع کردند.
وی خاطرنشان کرد که حدود شش هزار خانواده به دلیل حملات داعش، این منطقه را ترک کرده اند.
محمد افزود: مسوولان منطقه جلولا آمادگی خود را برای ارایه کمک های لازم به مردم اعلام کرده و توانسته اند به طور موقت به این روستاها برق رسانی کنند.
درهمین حال، "مرتضى جاسم حمود" مدیر مرکز آب استان دیاله گفت: به دنبال قطع آب منطقه "بلدروز" توسط داعش به مدت 15 روز، مدیریت آب استانداری دیاله از طرح های جدید برای آب رسانی دراین منطقه خبر داده است.
وی افزود: به دنبال اقدام داعش در زمینه قطع آب مردم عراق در مناطق مختلف، چهار حلقه چاه برای تامین آب منطقه القلعه حفر شد .
درهمین ارتباط، کمیته امنیتی در شورای استانداری دیاله درباره استفاده عناصر داعش از گازهای سمی برای انتقام گیری از اهالی شهرهایی که در برابر حملات و پیشروی های این گروه مقاومت می کنند، هشدار داد و از سرویس های امنیتی خواست که قبل از وقوع هر فاجعه ای، راهکارهای پیشگیری و مقابله با این حملات را به مردم اطلاع رسانی کنند.
" صادق الحسينی " رییس کمیته امنیتی در شورای دیاله، گفت: "اطلاعات امنیتی حاکی از آن است که گروه داعش به موشک هایی حاوی گاز سمی کلر دست یافته و تلاش کرده اند از آن در روستاهای شمالی منطقه المقدادیه در شمال شرق بعقوبه استفاده کنند ولی درنتیجه سرعت عمل و واکنش به موقع نیروهای امنیتی در اجرای این طرح جنایتکارانه شکست خورده اند.
الحسينی افزود: داعش همچنان شماری موشک های حاوی گاز کلر در اختیار دارد و ممکن است که از این موشک ها در شهرها و مناطق تحت سلطه خود استفاده کند.
سرویس های امنیتی در استان دیاله چند روز پیش با کشف هفت موشک آماده شلیک در اطراف روستاهای شمالی منطقه المقدادیه، حمله داعش با گازهای سمی را ناکام گذاشتند.
عناصر گروه داعش چند روز پیش از آن نیز علیه اهالی الضلوعیه در شمال بغداد از گلوله های حاوی گاز کلر استفاده کردند و این حمله باعث شد که 15 نفر از ساکنان این منطقه که از چند ماه قبل تحت محاصره هستند، دچار حالت خفگی و بیهوشی شده و به بیمارستان منتقل شوند.
ناظران معتقدند که داعش برای رسیدن به اهداف شوم خود از هر وسیله ای استفاده می کند و قطع آب و برق مناطق تحت سلطه خود و استفاده از سلاح های شیمیایی نیز از جمله وسایل مورد استفاده این گروه است و عناصر این گروه هیچ ابایی از استفاده از سلاح های شیمیایی علیه شهروندان عراقی ندارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها