بسته شدن راه‌های ارتباطی داعش با محاصره فلوجه

بسته شدن راه‌های ارتباطی داعش با محاصره فلوجه
پنج‌شنبه 3 مهر 1393 - 18:17

بغداد (العالم)– اعضای کمیسیون امنیت و دفاع درمجلس عراق از محاصره منطقه فلوجه در استان الانبار در غرب عراق و بستن راه های اصلی این شهر خبر دادند.

خبرنگار شبکه العالم روز پنج شنبه گزارش داد، به دنبال حوادث منطقه الصقلاویه درشمال فلوجه که در آن شمار زیادی از افسران و سربازان ارتش عراق پس از محاصره، به دست داعش کشته و یا ناپدید شدند؛ نیروهای عراقی در منطقه فلوجه متمرکز شده و ورودی های این شهر را بسته اند.
نمایندگان کمیسیون امنیت و دفاع در مجلس عراق تاکید کردند که ارتش عراق آماده اجرای عملیات دراین منطقه است و درلحظه سرنوشت ساز این عملیات را آغاز خواهد کرد.
"كامل الزيدی" عضو کمیسیون امنیت و دفاع در مجلس عراق روز پنج شنبه درگفتگو با شبکه خبری العالم، گفت: اتاق عملیات نظامی به ویژه پس از تغییرات جدیدی که حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، به آن روی آورد، مقتدرتر از پیش شده است در نتیجه حملات بیشتری برای ضربه زدن به گروه های تروریستی برنامه ریزی خواهد شد و پیروزی هایی برای نیروهای ارتش به دست خواهد آمد.
حوادث مناطق "الصقلاویه" و "السجر" که بر اثر آن، صدها نفر از سربازان و افسران عراقی ناپدید یا کشته شدند، همچنان بر اوضاع امنیتی و سیاسی عراق سایه افکنده است.
برخی ها حوادث منطقه الصقلاویه را به کشتار در پایگاه هوایی اسپایکر تشبیه می کنند، به ویژه پس از آن که تاکید شد که عناصر داعش درحملات خود از گاز کلر استفاده کرده اند.
شماری از نمایندگان پارلمان عراق تاکید کردند که آنان نمی توانند در برابر این حادثه سکوت کنند؛ و تحقیق و شناسایی عاملان این حادثه و فرماندهانی را که دراین زمینه کوتاهی کرده اند، خواستار شدند.
"رياض الساعدی" نماینده مجلس عراق در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت:" ما از روز اول خواهان بازخواست عاملان این حادثه و تنبیه افسران با درجه های عالی در ارتش عراق مانند "عبود قنبر"، "علی غيدان" و "علي الفريجی" بودیم.
وی با بیان این که ارتش عراق دارای نظامیان شجاع و قهرمان است که توانسته اند در برابر داعش بایستند، افزود: برخی از مسوولان و افسران عالیرتبه عامل رسیدن عراق به این وضعیت هستند و شکست آنان، اوضاع سیاسی را نیز متشنج کرده است.
پس از حادثه الصقلاویه، ارتش عراق عملیات نظامی خود را در مناطق غرب بغداد گسترش داده است و برخی از مناطق را از کنترل داعش خارج و عناصر این گروه را در منطقه جرف الصخر در شمال استان بابل محاصره کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها