نزدیک شدن ارتش سوریه به تروریستها در دوما

نزدیک شدن ارتش سوریه به تروریستها در دوما
پنج‌شنبه 3 مهر 1393 - 23:15

کارشناس سوری اعلام کرد، با توجه به پیشروی نیروهای ارتش از منطقه عدرا العمالیه به سوی مناطق حومه شهر دمشق و همچنین پیشروی ارتش از جوبر و مناطق دیگر به سوی مناطق حومه شهر دمشق، تروریست ها به زودی در منطقه دوما محاصره خواهند شد.

"حسن حسن" کارشناس امور راهبردی و نظامی سوری، روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم اظهار داشت: روحیه گروه های ترورریستی به دلیل عملکرد فوق العاده ارتش سوریه بسیار تضعیف شده است.
وی افزود : کنترل ارتش سوریه بر منطقه کارگری عَدرا العمالیه به دلیل موقعیت ارتباطی استراتژیک که دسترسی مردم به مناطق مختلف استان ریف دمشق را تسهیل می کند، از اهمیت راهبردی برخوردار است.
این کارشناس سوری گفت: منطقه عدرا العمالیه نزدیک جاده بین المللی و بین دمشق و حمص واقع است و مناطق جنوبی را به مناطق مرکزی، ساحلی، شمالی وشرقی متصل می کند و کنترل ارتش بر عدرا العمالیه و تأمین امنیت این منطقه به معنای دفع هر نوع خطر از جاده مزبور و تضمین تردد آزاد شهروندان و امکان دسترسی ساکنان مناطق جنوبی به مناطق دیگر است.
حسن افزود: منطقه عدرا العمالیه دروازه ورود به استان ریف دمشق است و کنترل ارتش بر این منطقه به معنای ناکامی تروریست ها در انتقال اسلحه و نیروها از جنوب ، شرق و شمال صحرای سوریه به ریف دمشق خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد، مساله بسیار مهم دیگر این که عدرا منطقه ای مرتفع است و ارتش با کنترل این منطقه دیگر می تواند همه تحرکات تروریست ها را زیر نظر بگیرد و انتقال اسلحه و نیروها را رصد کند.
این کارشناس نظامی سوری افزود: ارتش همچنین در منطقه جوبر در شرق شهر دمشق در حال پیشروی است و مناطق اطراف پایتخت مانند عین ترمه، زبدین و حرستا به طور کامل تحت محاصره است و ارتش مواضع تروریست ها را در این مناطق زیر آتش گرفته است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها