داعش 3 هزار عضو اروپایی دارد

داعش 3 هزار عضو اروپایی دارد
جمعه 4 مهر 1393 - 20:16

هماهنگ کننده امور مبارزه با تروریسم اتحادیه اروپا، از پیوستن حدود 3 هزار تبعه کشورهای اروپایی به گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ژیل دو کِرچوف" در مصاحبه ای مطبوعاتی هشدار داد که حملات هوایی غرب به مواضع داعش احتمالاً با وقوع واکنش های انتقام جویانه در کشورهای اروپایی همراه خواهد شد .
ائتلاف بین المللی به ریاست آمریکا از اوت 2014 تاکنون بیش از 200 بار به مواضع داعش در عراق حمله کرده است، و از روز دوشنبه این هفته نیز شروع به حمله هوایی به مواضع این گروه تروریستی در سوریه کرده است .
کرچوف افزود: این سه هزار نفر شامل همه اتباع اروپایی که به عراق و سوریه رفته اند، می شود؛ از جمله اتباعی که به کشورهایشان بازگشتند یا از پا در آمده اند.
کرچوف اعلام کرد که داعش ژوئن 2014 با اعلام "خلافت" تعداد بیشتری از اتباع اروپایی را به صفوف خود جذب کرد .
هماهنگ کننده امور مبارزه با تروریسم اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: حملات هوایی آمریکا و متحدانش به مواضع داعش باعث افزایش احتمال وقوع حملات انتقام جویانه در اروپا شده است .
کرچوف اظهار داشت: فرانسه سه روز پیش که داعش تهدید به آغاز حملات انتقام جویانه کرد ، از وقوع چنین حملاتی مطمئن شد و داعش سرانجام یک تبعه فرانسوی را در الجزایر ربود و سر برید .
کرشوف تأکید کرد: احتمال اینکه گروه های رقیب داعش از جمله القاعده حملاتی را در اروپا اجراء کنند ، وجود دارد زیرا افزایش نفوذ داعش، شاید القاعده را مجبور به آغاز حملاتی برای اثبات قدرت خود کند .
این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه این هفته قطعنامه ای الزام آور درباره لزوم جلوگیری اعضای این نهاد بین المللی از پیوستن اتباع خود به گروه های تروریستی فعال در سوریه و عراق صادر کرد .
از سوی دیگر دریادار "ساموئل لاکلر" رئیس ستاد فرماندهی اقیانوس آرام در ارتش آمریکا دیروز پنجشنبه در کنفرانسی خبری در پنتاگون گفت که حدود هزار تبعۀ کشورهای واقع در محدوده اقیانوس آرام احتمالاً به داعش پیوسته اند .
لاکلر تأکید کرد: شاید تعداد این افراد با مرور زمان افزایش یابد .
رویتر با این حال خاطرنشان کرد که لاکلیر اعلام نکرده است که کدامیک از 36 کشور واقع در محدوده اقیانوس آرام اتباعش را به سوریه و عراق می فرستد.
افراطیون فیلیپین نیز برای اعلام حمایت خود از داعش یک تبعه آلمانی را به گروگان گرفته اند که این امر نگرانی ها را درباره نفوذ داعش در آسیا و جذب نیرو از این قاره و به خطر انداختن امنیت آن افزایش داده است .

پربیننده ترین خبرها