دلیل مخالفت انگلیسی‌ها با حضور در ائتلاف ضد داعش + فیلم

جمعه 4 مهر 1393 - 19:32

شماری از فعالان، نمایندگان پارلمان و سیاست مداران انگلستان با تظاهرات مقابل دفتر نخست وزیر این کشور و مخالفت خود را با مشارکت کشورشان در ائتلاف آمریکا، موضع گرفتند.

خبرنگار شبکه العالم از لندن گزارش داد، تظاهر کنندگان با امضای یک طومار و تحویل آن به دفتر نخست وزیری، ضمن اعلام مخالفت با شرکتِ انگلستان در ائتلاف آمریکا ضد داعش، مداخله نظامی آمریکا و انگلستان در منطقه را مسبب ایجاد هرج و مرج، کشته شدن افراد بی گناه و انهدام تاسیسات زیربنایی دانستند.
یکی از تظاهر کنندگان به خبرنگار شبکه العالم گفت: دولت، بودجه خدمات عمومی را کاهش می دهد تا بتواند میلیون ها پوند موشک بسازد و آن را به مواضع داعش شلیک کند. این در حالی است که در این گونه حملات، شهروندان نیز کشته می شوند و همه این پروسه، اشتباه است.
تظاهر کنندگان، دولتهای غربی و هم پیمانان عرب آنان را پشتیبان تروریسم دانستند، و این پشتیبانی و حمایت را محکوم کردند و تحولات منطقه را بهانه ای برای مداخله این کشورها، در خاورمیانه ارزیابی کردند.

"کریس نینهام" دبیر تبلیغات "ائتلاف جنگ را متوقف کنید" به شبکه العالم گفت: علتِ مخالفت ما با شرکتِ انگلستان در حمله به مواضع داعش، تجربۀ مصیبت بار سه عملیات نظامی علیه افغانستان، عراق و لیبی است که نتیجه ای جز کشته شدن هزاران شهروند نداشت.
وی تاکید کرد که اعتراضات مردمی ضد جنگ ادامه خواهد یافت.

نینهام با این حال خاطر نشان کرد که اندیشه گروه تروریستی داعش، خطری بزرگ برای منطقه است.
"استیو هدلی" دبیر اجرایی اتحادیه سندیکاهای انگلستان نیز گفت: غرب، که پیش از این حامی مالی و تسلیحاتی داعش بود، اکنون برای توجیه مداخله مجددش در منطقه، داعش را گروهی تروریستی و افراطی معرفی می کند.

26-10:45

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها